معاون دادستان تهران گفت: زمین خواری در شمال تهران، زنگ خطر بزرگی، کنار گوشمان است.
کد خبر: ۹۷۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹ 19 September 2015
مرتضی تورج روز شنبه با هشدار به وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، اظهارداشت: برای بیش از 10 هزار هکتار از اراضی با ارزشی ملی و منابع طبیعی در شمال تهران به نام دولت، سند مالکیت صادر نشده است.
رییس دادسرای زمین خواری در تهران از اعلام آمادگی اداره کل ثبت اسناد و املاک تهران در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: این اداره کل در عین حال می گوید مشکل اعتبار مالی دارد.
تورج تاکید کرد: این زنگ خطر بزرگی در کنار گوشمان در رابطه با زمین خواری است که باید نسبت به این قضیه هشیار باشیم.
به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار ، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش تر اعلام کرد که این حوزه بطور جدی برای جلوگیری از زمین خواری ورود پیدا کرده است.
ابتکار گفت: برای جلوگیری از پدیده زمین خواری علاوه بر محیط زیست دیگر نهادهای مسوول نیز بطور جدی وارد شده اند.
وی اضافه کرد: بخشی از زمین های ورجین، لواسانات و میان کاله مازنداران تصرف شده بود که با همکاری قوه قضاییه این زمین ها بازپس گرفته شد و از دست متصرفان آزاد شد.
محمد علی پور مختار، رییس کمیسیون اصل 90 مجلس نیز پیش تر گفت:وقتی در عرصه های منابع طبیعی و شهری، ساخت و ساز، تغییر کاربری و تخلفی انجام می شود و همه آن را مشاهده می کنند اما با آن مقابله نمی شود این امر نشان می دهد که عده ای از مسوولان در انجام وظایف خود کوتاهی می کنند و شاید هم ذینفع هستند.
پورمختار افزود: طی یک هفته گذشته بازدیدی از ارتفاعات زردوند داشتیم که در آنجا با ساخت و ساز غیرمجاز در ارتفاعات بالای 1800 متر مواجه شدیم که هنوز هم در حال ادامه است و حتی 2.5 کیلومتر از رودخانه جاجرود نیز لوله کشی شده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه این اتفاقات در طول شب می افتد و مجلس از سال 91 بطور جدی وارد بحث مبارزه با پدیده زمین خواری شده است.
وی افزود: در طرح جدید قرار است با مسوولان و مدیرانی که در حوزه تحت نظارت و مسئولیت آنها پدیده های زمین خواری، تپه خواری، کوه خواری و یا ساخت و سازهای غیرمجاز و غیرقانونی صورت می گیرد، برخورد شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار