رحمانی‌زاده گفت: «انتخابات یک وظیفه دینی و تکلیف شرعی است. عدم حضور اگر باعث تضعیف نظام باشد، گناه کبیره است. ناکارآمدی موجود باید با یک انتخاب خوب جبران و اصلاح شود.»
کد خبر: ۹۷۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 13 June 2021

تابناک فالس به نقل از هورگان: حجت‌الاسلام سیدرضا رحمانی‌زاده در خطبه‌های نماز جمعه 21 خرداد، اظهار داشت: «در انتخابات پیش رو دو تکلیف داریم؛ یکی شرکت در انتخابات و انتخاب فرد اصلح و دیگری ترغیب و تشویق مردم برای شرکت در انتخابات.»

وی افزود: «باید کسانی را انتخاب کنیم که در کلام رهبری و امام(ره) اوصافشان بیان شده؛ از جمله پایبندی به اصول و اهداف انقلاب. کسانی که ولایت‌مدار و پیرو رهبری و حافظ مصالح و منافع نظام باشند. روحیه خدمتگزاری داشته باشند. امتحان شده و قابل اعتماد باشند. مردمی باشند و دغدغه‌های مردم را بدانند و درک کنند. باایمان، ساده‌زیست و عدالتخواه باشند.»

رحمانی‌زاده گفت: «انتخابات یک وظیفه دینی و تکلیف شرعی است. عدم حضور اگر باعث تضعیف نظام باشد، گناه کبیره است. ناکارآمدی موجود باید با یک انتخاب خوب جبران و اصلاح شود.»

خطیب جمعه نی‌ریز در مورد انتخابات شوراها هم عنوان داشت: «انتخابات شوراها تشویق مردم به اصل مشورت است. مؤمنان مشکلات خود را از طریق مشورت برطرف می‌کنند. وقتی ما مردم را در تصمیم‌سازی‌های شهری و روستایی دخیل می‌کنیم، باعث پیشرفت و اعتلای شهرمان می‌شود.»

وی در عین حال گفت: «البته پذیرش مسئولیت کار خطیری است. اول که اعضای شورای جدید باید از ایجاد اختلاف بین خودشان پرهیز کنند که متأسفانه در بعضی دوره‌ها این را می‌شنیدیم. دوم این که باید با شهرداری و دیگر ادارات و سازمانها هماهنگ و در ارتباط باشند. اولویت‌بندی در توسعه شهری و توازن توزیع امکانات را رعایت کنند. توجه به فرهنگ ایرانی - اسلامی داشته باشند. طرح‌ها را در معرض نظر مردم هم بگذارند و نظر آنها را بگیرند تا سرمایه‌های شهر جایی هزینه شود که اولویت هزینه‌کرد دارد.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار