امام جمعه اقلید با بیان این واقعیت که گرانی مردم را کلافه کرده است، گفت: بسیاری از مردم هم‌اکنون در سختی زندگی می‌کنند. به خصوص طبقه محروم گرفتار مشکلاتی مانند گرانی و تورم هستند.
کد خبر: ۹۷۰۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 13 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حجت الاسلام محمدصادق طالبی به تشریح مطالبات ائمه جمعه از رئیس جمهور آینده و کابینه‌اش پرداخت و در مورد اهمیت انتخابات گفت: انتخابات موضوعی حساس و سرنوشت‌ساز برای کشور است. امامین انقلاب به شرکت مردم در انتخابات تأکید فراوانی داشته‌ و دارند.

او اضافه کرد: شرکت در انتخابات باعث حفظ انسجام ملی می‌شود و مردم می‌توانند اصلح را انتخاب کنند. با توجه به برنامه‌های اعلام شده مردم باید این وعده‌های داده شده را بسنجند و آن‌هایی که عملی هستند را تشخیص بدهند. کسی که این وعده‌ها را داده باید انتخاب شود. انتخاب حق مردم است چرا که سرنوشت جامعه به آن گره خورده است. لذا نمی‌توانیم نسبت به شرکت در انتخابات بی‌تفاوت داشته‌ باشیم. انتخابات وحدت‌آفرین است. .

امام جمعه اقلید افزود: دشمن نمی‌خواهد ما در انتخابات شرکت کنیم به‌همین خاطر به دنبال ایجاد شبهه است. می‌خواهد شایعه‌هایی مانند دیده نشدن آرا، مهندسی آرا یا تقلب را به مردم القا کند کما این‌که در سال ۸۸ این کار را انجام داد. برای همین باید با دقت کنیم و از بین افراد صالح که مورد تایید شورای نگهبان بوده‌اند اصلح را انتخاب کنیم. البته باید با خیرخواهان هم مشورت کنیم. در مرحله بعد باید دقت کنیم مرزبندی کاندیداها با دشمن چگونه است.

او خاطرنشان کرد: باید یک سیاستمدار ولایی و مومن را انتخاب کنیم. همه این‌ها برای یک رییس جمهور لازم است. نباید شخصی انتخاب می‌کنیم دنبال بازی‌های سیاسی با غربی و اروپایی باشد. پس رأی که ‌می‌دهیم باید ببینیم بین خودمان و خدا حجت شرعی داریم یا نه. باید بر اساس معیار دین رئیس جمهور را انتخاب کنیم.

طالبی گفت: باید اصلحی را انتخاب کنیم که بتواند مشکلات جامعه و کشور را حل کند نه این‌که بر مشکلات ما بیافزاید. باید به دنبال اجرای عدالت بوده و دغدغه معیشت مردم و اشتغال جوانان را داشته باشد. مسکن، ازدواج و.... نیز از مشکلات مردم است. باید رییس جمهور این مشکلات را برای مردم حل کند. با این اوضاع و احوال یک رأی هم تاثیر به‌سزایی در آینده جامعه دارد.

امام جمعه اقلید با بیان این واقعیت که گرانی مردم را کلافه کرده است، گفت: بسیاری از مردم هم‌اکنون در سختی زندگی می‌کنند. به خصوص طبقه محروم گرفتار مشکلاتی مانند گرانی و تورم هستند.

او مسئله دوم جامعه را بیکاری دانست و با بیان اینکه بسیاری از کارگران ساده امروزه به خاطر شرایط اقتصادی نمی‌توانند سر کار بروند، مسکن را از دیگر مشکلات مردم برشمرد و گفت: هم موضوع ساخت و ساز مسکن و هم قیمت بالای اجاره بسیار به مردم فشار می‌آورد.

امام جمعه اقلید گفت: بسیاری به ما می‌گویند برای تغییر منزل اقدام کرده‌ایم ولی هرجا که سر می‌زنیم اجاره‌بها چندین برابر شده است. کسی که بخواهد ازدواج کند و علاوه بر مسکن بخواهد منزل هم تهیه کند مشکلش بیشتر می‌شود. بالا رفتن قیمت ها فشار مضاعفی را بر مردم وارد کرده است. پس باید مردم در انتخاب خود دقت کنند تا فردی به تمام معنا اصلح و متعهد را انتخاب کنند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار