کد خبر: ۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۶ 02 March 2015

به گزارش فارس از اقلید، مجید مسعودی عصر امروز در جلسه شورای آموزش‌وپرورش این شهرستان که با حضور فرماندار، مسئولان جهاد کشاورزی، فنی و حرفه‌ای، مرکز بهداشت، ورزش و جوانان، مسئول نهضت سوادآموزی و سایر اعضای این شورا در سالن اجتماعات آموزش‌وپرورش اقلید برگزار شد با اشاره به رسالت سنگین آموزش‌وپرورش اظهار داشت: آموزش‌وپرورش نقش مهم و سازنده‌ای در تربیت آینده‌سازان مملکت و پرورش نخبه‌های علمی، پژوهشی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و ... دارد، ازاین‌رو حمایت و مساعدت و تعامل سایر ادارات با این نهاد بسیار لازم و ضروری است.

وی به برگزاری مسابقات سراسری قرآن و مفاهیم اسلامی 14 گانه با حضور 1000 دانش‌آموز از شهرهای اقلید، خرمبید، آباده و منطقه سده در 23 و 24 اسفندماه جاری در این شهرستان اشاره کرد و بر لزوم مساعدت مسئولان در فراهم کردن زمینه‌های برگزاری مناسب و پرشور این مسابقات در شأن قرآن و فضای معنوی این شهرستان تأکید کرد.

مدیر آموزش‌وپرورش اقلید از آماده‌سازی مدارس شاهد امام خامنه‌ای، امام خمینی، ابن‌سینا، شهید تدین، شهید مسعودی، شهید زرین کلاه و ام‌ابیهای این شهر و آمادگی مدارس روستایی این شهرستان در پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی خبر داد و افزود: 100 کلاس برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته‌ شده که در صورت نیاز با هماهنگی‌های انجام‌شده با مسئولان شهرستانی از مهمانسرای اداره ورزش و جوانان، کمیته امداد، بهزیستی، هلال‌احمر و ... برای اسکان و آسایش میهمانان نوروزی استفاده خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اسکان 7 هزار میهمان نوروزی در سال گذشته در این شهرستان و با پیش‌بینی رشد قابل‌توجه ورود مسافران در نوروز امسال مساعدت و همکاری مسئولان شهرستانی در ایجاد فضای امن و رفاهی برای اسکان مسافران و پذیرایی مناسب از آنان و ارائه راهکارهای مناسب فرهنگی برای معرفی اماکن گردشگری، مذهبی، فرهنگی، آداب‌ورسوم سنتی و...این شهرستان به مسافران و میهمانان نوروزی تأکید کرد.

مسعودی با اشاره به سؤال پرسش مهر رئیس‌جمهور عنوان داشت: بحران آب معضلی است که توجه مسئولان در نهادینه کردن مصرف بهینه و ترویج این فرهنگ در جامعه می‌تواند نقش اثرگذاری در کنترل این مایه حیات زندگی انسانی داشته باشد.

در ادامه جلسه شورای آموزش‌وپرورش اقلید، کارشناس قرآن و عترت آموزش‌وپرورش این شهرستان مساعدت مسئولان شهرستانی در برگزاری باشکوه مسابقات قرآن و مفاهیم اسلامی 14گانه اقلید را خواستار شد و عنوان داشت: این مسابقات در هشت رشته حفظ و قرائت و مفاهیم قرآنی، احکام، انشای نماز، اذان، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در دبیرستان‌های امام خمینی و شاهد امام خامنه‌ای و امامزاده عبدالرحمان برگزار می‌شود.

ماشاالله امیدوار به استقبال از دانش‌آموزان قرآنی شهرهای اقلید، آباده، خرمبید و منطقه سده شرکت‌کننده در این مسابقات قرآنی ساعت 7:30 صبح 23 و 24 اسفندماه جاری در میدان قرآن و آغاز مسابقات از ساعت 8:30 صبح اشاره کرد و افزود: آیین پایانی این مسابقات با تجلیل از برگزیدگان قرآنی این مسابقات ساعت سه بعدازظهر انجام می‌شود.

وی به هدف برگزاری مسابقات قرآنی در آشنایی و انس بیشتر و بهتر دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی و الگوهای برتر قرآنی اشاره و تصریح کرد: ایجاد فضاهای معنوی قرآنی و مذهبی با راهکارهای مختلف مانند برگزاری مسابقات قرآنی نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ و سبک زندگی ایرانی اسلامی در جامعه دارد.

به گزارش فارس، میزبانی مسابقات سراسری قرآن و مفاهیم اسلامی، اسکان مسافران نوروزی، بحران آب و سؤال پرسش مهر رئیس‌جمهور، جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، ریشه‌کنی بی‌سوادی و اقلیدشناسی در مدارس از موارد مورد بحث در این جلسه بود.

- See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13931211001769#sthash.T6VrludZ.dpuf
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار