مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی لارستان فارس اعلام کرد:‌قنات زائرحسین روستای دیده بان این شهرستان بعد از ۳۰ سال احیا شد. مطلب دریافتی حاکی است که بنیامین افتخار، اظهار داشت: این قنات به طول ۴۵۰ متر است که هم اینک و پس از ۳۰ سال با همکاری و مشارکت دولت و کشاورزان منطقه احیا شده است. وی با بیان اینکه احیای این قنات همواره از درخواست های مکرر و خواسته جدی مردم و بهره برداران منطقه بوده است، گفت: با احیای این قنات بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی کشاورزی پایین دست در روستای دیده بان زیر پوشش آبیاری قرار گرفت. مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی لارستان بدون اعلام مبلغ گفت: سهم دولت برای احیای این قنات و از محل کمک های فنی و اعتباری حدود ۸۵ درصد و ۱۵ درصد نیز سهم کشاورزان و بهره برداران منطقه در قالب خودیاری بوده است. وی کارهای اجرایی انجام شده برای جریان سازی آب از این قنات را نیز شامل ۱۵۰ متر عملیات لایروبی ، نوکنی و دوس گذاری میله چاه دانست و گفت: هم اینک میزان دبی این قنات حدود ۳ لیتر در ثانیه است که با پیگیری های انجام شده و تخصیص اعتبار در سال جدید این میزان به بالای ۱۵ لیتر در ثانیه خواهد رسید. شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار آبی است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
کد خبر: ۹۷۰۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹ 14 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی لارستان فارس اعلام کرد:‌قنات زائرحسین روستای دیده بان این شهرستان بعد از ۳۰ سال احیا شد.

مطلب دریافتی حاکی است که بنیامین افتخار، اظهار داشت: این قنات به طول ۴۵۰ متر است که هم اینک و پس از ۳۰ سال با همکاری و مشارکت دولت و کشاورزان منطقه احیا شده است.

وی با بیان اینکه احیای این قنات همواره از درخواست های مکرر و خواسته جدی مردم و بهره برداران منطقه بوده است، گفت: با احیای این قنات بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی زراعی کشاورزی پایین دست در روستای دیده بان زیر پوشش آبیاری قرار گرفت.

مسئول واحد آب و خاک مدیریت جهاد کشاورزی لارستان بدون اعلام مبلغ گفت: سهم دولت برای احیای این قنات و از محل کمک های فنی و اعتباری حدود ۸۵ درصد و ۱۵ درصد نیز سهم کشاورزان و بهره برداران منطقه در قالب خودیاری بوده است.

وی کارهای اجرایی انجام شده برای جریان سازی آب از این قنات را نیز شامل ۱۵۰ متر عملیات لایروبی ، نوکنی و دوس گذاری میله چاه دانست و گفت: هم اینک میزان دبی این قنات حدود ۳ لیتر در ثانیه است که با پیگیری های انجام شده و تخصیص اعتبار در سال جدید این میزان به  بالای ۱۵ لیتر در ثانیه خواهد رسید.

شهرستان لارستان دارای ۵۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که از این میزان ۳۲ هزار هکتار دیم و ۲۳ هزار هکتار  آبی است.

 این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۷۸ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: احیا ، قنات ، لار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار