محمدهادی ایمانیه در این باره اظهار داشت: از سال ۸۶ طرح شهر سلامت شیراز به منظور ایجاد یک محیط مناسب جهت توسعه توریست‌‌درمانی، توسعه منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای سهولت دسترسی توریست‌ها‌‌ به امتیازات منطقه ویژه اقتصادی شیراز، راه‌اندازی یک مرکز برنامه ‌ریزی برای تامین ضوابط و قوانین، ارائه و در سال ۸۸ به تصویب رسید.
کد خبر: ۹۷۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 16 June 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: شهر کهن شیراز با قدمتی ۴هزار ساله از حدود ۶۰ سال پیش همواره به عنوان قطب گردشگری پزشکی جنوب ایران شناخته شده و هر ساله میزبان هزاران بیمار خارجی به ویژه از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بوده است.

این شهر با برخورداری بیش از ده‌ها بیمارستان مجهز تخصصی و فوق تخصصی دانشگاهی، خیریه و خصوصی، طیف وسیعی از خدمات پزشکی را توسط پزشکان با تجربه و زبردست ارائه می‌نماید.

کلیه بیمارستان های شهر شیراز اعم از خصوصی و دولتی از نظر کیفیت ارائه خدمات درمانی و رعایت استانداردهای بین المللی تحت نظارت دقیق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سازمان نظام پزشکی هستند.

در حال حاضر بخش معدودی از شرکتهای مجاز در برنامه توریسم درمانی و نمایندگان بیماران خارجی مراجعه کننده به بیمارستان های این شهر در شیراز فعالیت دارند.

مراکز مختلفی از جمله: بیمارستان مرکزی MRI، بیمارستان میرحسینی، بیمارستان کوثر، یمارستان اردیبهشت، بیمارستان دنا، بیمارستان میر، بیمارستان خدادوست، بیمارستان غدیر و بیمارستان الزهراء و برخی کلینیک‌های تخصصی، در ارائه خدمات گردشگری سلامت و توریسم درمانی فعالیت دارند.

در کنار فعالیت این مراکز و باتوجه به وجود امکانات و ظرفیت و کیفیت بالای خدمات پزشکی در استان فارس و شهر شیرار، پروژه بزرگ شهر سلامت استان فارس و شهر شیراز یکی از مهمترین و کارآمدترین طرح‌های ارائه شده در زمینه خدمات پزشکی و توسعه گردشگری سلامت است که همچنان با گذشت بیش از یک دهه از تصویب این طرح به انجام نرسیده است.

محمدهادی ایمانیه در این باره اظهار داشت: از سال ۸۶ طرح شهر سلامت شیراز به منظور ایجاد یک محیط مناسب جهت توسعه توریست‌‌درمانی، توسعه منطقه ویژه اقتصادی شیراز برای سهولت دسترسی توریست‌ها‌‌ به امتیازات منطقه ویژه اقتصادی شیراز، راه‌اندازی یک مرکز برنامه ‌ریزی برای تامین ضوابط و قوانین، ارائه و در سال ۸۸ به تصویب رسید.

رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز، دعوت از دانشگاه ‌ها و مراجع مطرح در علوم پزشکی و پژوهشی برای همکاری، همگامی و در نهایت سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی و بین المللی و دخیل نمودن و تشویق انجمن‌ها‌‌ی بین المللی وابسته به موسسات بین المللی برای احداث پایگاه در شهر را از مهمترین ضرورت های ایجاد شهر سلامت در شیراز برشمرد.

از نگاه وی، ایجاد زیرساخت‌های پزشکی جهت انجام امور توریسم درمانی، استفاده بهینه از توانمندی‌های موجود پزشکی در شیراز از مهمترین منافع ایجاد شهر سلامت در شیراز به عنوان قطب گردشگری جنوب کشور است.

وی در این باره افزود: توسعه و جذب توریست جهت انجام خدمات پزشکی، درمانی و اقامتی، اشتغالزایی، چراکه در دوره بهره‌برداری ۲۴هزار نفر به‌طور مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند، ارزآوری و توسعه صنعت گردشگری چون به لحاظ توانایی بالای پزشکی و جاذبه های گردشگری استان، موجب ورود خیل عظیمی از گردشگران و توریست‌های درمانی به استان می‌گردد و مهیا کردن مکانی جهت سرمایه گذاری مطمئن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از دستاوردهای مهم شهر سلامت شیراز است.

رئیس هیئت مدیره شهر سلامت شیراز بیان داشت: با وجود گذشت زمانی طولانی از تصویب طرح، متاسفانه در دهه اخیر این پروژه بزرگ هزار هکتاری پیشرفت چندانی نداشته ولی اخیرا اقداماتی صورت گرفته است که روند پیشرفت پروژه رو به رشد است.

ایمانیه اضافه کرد: این پروژه در۵ فاز تعریف شده است که در حال حاضر تصمیم بر این شد که تکمیل یک فاز به انجام برسد، به این صورت که ۲۰۰ هکتار از زمین‌ پروژه به صورت تفکیک شده برای احداث واحد‌های مشخص درمانی یا خدماتی و...به سرمایه‌گذاران خرد به صورت غیرقطعی و با تضمین احداث واحد مورد نظر واگذار شود و پس از احداث و تکمیل این فاز فازهای بعد نیز به همین ترتیب به انجام برسد.

ایمانیه تصریح کرد: انتظار می‌رود جامعه پزشکی و کادر درمان به جای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های غیرضروری یا خارج از استان، با توجه به علاقه‌ای که به رشد و توسعه استان فارس دارند در این پروژه مشارکت داشته باشند و با سرمایه‌گذاری در شهر سلامت و سوق دادن سرمایه‌ها به این سمت مسیر احداث این پروژه مهم و اثرگذار را هموار نمایند.

وی در پایان تمرکز گزینی و تلاش در جهت کاهش ترافیک خدمات پزشکی در مرکز شهر شیراز و برخی خیابان‌ها از جمله زند را از دستاوردهای دیگر این پروژه برشمرد و اظهار داشت: در چند سال آینده این ترافیک پرحجم‌تر می‌شود و امیدواریم این پروژه که تا کنون به دلیل تغییر دولت‌ها و پاره‌ای مشکلات دیگر ناتمام مانده است به سرانجام برسد.

شایان ذکر است تکمیل پروژه شهر سلامت شیراز نقش بسیار مهمی در حفظ و توسعه صنعت توریسم درمانی در استان فارس دارد که در روزهای آتی موانع موجود در مسیر توسعه این صنعت در استان فارس نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار