معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: شمار جانباختگان بر اثر بیماری کرونا در استان فارس از ابتدای شیوع تاکنون به ۴ هزار و ۷۳۲ نفر رسیده است.
کد خبر: ۹۷۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵ 18 June 2021

دکتر عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، با اشاره به آخرین آمار‌های مربوط به کروناویروس در استان فارس از ابتدای شیوع تا امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۹۴۳ هزار و ۸۹۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۲۷۰ هزار و ۹۴ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

او ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۰۹ هزار و ۴۰۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار و ۷۹۸ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۲۸۶ هزار و ۸۹۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند را نیز هزار و ۷۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۱۲۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

دکتر همتی با اعلام جان باختن ۲ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی دیروز تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۴ هزار و ۷۳۲ نفر اعلام کرد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، همچنین از بهبودی ۲۶۱ هزار و ۸۸۷ نفر از ابتدا تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او ضمن دعوت از مردم فارس برای حضور در انتخابات، بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، شست و شو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها و رعایت فاصله فیزیکی از دیگران تاکید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار