معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا همه خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند، خودسرپرست هستند و با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.
کد خبر: ۹۷۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸ 21 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:«محمود محمودزاده»  افزود: سال گذشته اولویت پرداخت وام اجاره را برای زنان خودسرپرست و سرپرست خانوار قرار دادیم که تعریف آن با زنان مجرد فرق می‌کند، این مصوبه امسال هم به وقت خود باقی است.

وی در توضیح این بند از شرایط اعطای وام اجاره ودیعه که به اعطای تسهیلات به زنان بالای ۳۵ سال اشاره دارد، گفت: خانم‌هایی که بالای ۳۵ سال سن دارند و خودسرپرست هستند به مفهوم اینکه با خانواده زندگی نمی‌کنند، می‌توانند از تسهیلات اجاره استفاده کنند.

محموزاده با بیان اینکه به مردان سرپرست خانوار که به دلیل فوت همسر، طلاق و متارکه مجرد هستند نیز وام اجاره تعلق می‌گیرد، گفت: در واقع استثنایی برای زنان مجرد بالای ۳۵ سال در ثبت نام «مسکن ملی» و «وام ودیعه» وجود دارد؛ بر این اساس برای خانم‌های سرپرست خانوار یا خانم‌های خودسرپرست این استثنا وجود دارد که با ۳۵ سال سن بتوانند از تسهیلات ودیعه اجاره و همچنین از امکانات طرح اقدام ملی مسکن استفاده کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی ادامه‌داد: نظام بانکی باید با مصوبه ستاد مبارزه با کرونا هماهنگ باشد و طبق مصوبه ستاد به همه زنان مجرد بالای ۳۵ سال وام اجاره را پرداخت کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار