مدیرکل بازرسی استان فارس گفت: به دنبال انجام ماموریت‌های این اداره کل طی سال ۹۹، تعداد ۹۲ نفر از مدیران و کارمندان دوایر استان به مراجع قضایی و ۱۸۶ نفر به مرجع رسیدگی به تخلفات اداری مرتبط، معرفی شدند.
کد خبر: ۹۷۳۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 22 June 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا:کاظم اکرمی دوشنبه ۳۱ خرداد در یک کنفرانس خبری که به مناسبت هفته قوه قضاییه برگزار شد، با اشاره به اینکه نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی به جد در دستور کار بازرسی استان است، ادامه داد: در سال گذشته ٤٦ بازرسی برنامه ای و ١٢٠ بازرسی موردی از دستگاه های اجرایی انجام شده که خروجی آن معرفی ٢٧٨ مدیر و کارمند به مراجع قضایی و تخلفات اداری است.

بازرس کل استان فارس همچنین با اشاره به اقدامات بازرسی برای رفع موانع تولید توضیح داد: بازرسی استان در کنار دستگاه قضایی رونق تولید و رفع موانع تولید را به صورت ویژه پیگیری می کند که بر این اساس عملکرد بانک های استان بررسی و تذکرات لازم داده شده است.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: اتقان آراء قضایی از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری، رئیس قوه قضاییه و رئیس کل دادگستری استان است که در سند تحول قضایی و دستورالعمل اتقان آراء قضایی، مورد تأکید رئیس قوه قضاییه، قرار گرفته و باید در همه حال مورد توجه قضات، به ویژه دبیران نشست‌های قضایی و نقد و تحلیل رأی استان، قرار داشته باشد.

ارسلان اشرافی افزود: در این خصوص دادگستری کل استان فارس، موضوع را در هفت محور مورد نظر و پیگیری قرار داده است.

او برگزاری جلسات نقد و تحلیل رأی را از جمله این محورها ذکر و خاطرنشان کرد: جنبش نقد آراء در دادگستری کل استان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تنها طی سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۳ جلسه نشست «نقد و تحلیل رأی» برگزار شد و در مجموع ۳۳ رأی، با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، کارشناسان، وکلا و قضات برجسته سراسر کشور، به بوته نقد گذاشته شده که این جلسات پس از بررسی، در مجموعه‌ای جمع‌آوری و با عنوان «آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقدوتحلیل– جلد اول» از طریق مرکز نشر قوه قضاییه چاپ و منتشر شده که امروز رونمایی می‌شود.

اشرافی برگزاری جلسات نشست‌های قضایی با حضور تمام قضات و اندیشمندان حقوقی، برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های علمی، انجام بازرسی‌های آموزشی از تمامی حوزه‌های قضایی استان فارس، تقویت روحیه پژوهش در بین همکاران، تقویت نیروهای مرتبط و مؤثر در روند دادرسی را از دیگر محورها برشمرد و گفت: دادگستری کل استان فارس بحث آموزش نیروهای مرتبط و مؤثردر روند دادرسی مانند همکاران اداری، ضابطان دادگستری،کارشناسان، اعضاء و کارکنان شوراهای حل اختلاف و حتی عریضه نویسان را نیز به صورت مرتب انجام داده و می‌دهد.

او ارتقاء سطح تحصیلات قضات و کارکنان اداری دادگستری را از دیگر محورها ذکر و عنوان کرد: تشویق قضات و کارکنان دادگستری کل استان فارس به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) همواره مورد توجه معاونت منابع انسانی دادگستری فارس بوده است. به گونه‌ای که در حال حاضر تعداد ۱۴۶ تن قضات و کارمندان این دادگستری، فارغ‌التحصیل یا دانشجوی مقطع دکتری از دانشگاه‌های کشور هستند.

اشرافی خاطرنشان کرد: علاوه بر موضوع «اتقان آراء قضایی»، معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی دادگستری فارس در زمینه امور آموزشی، پژوهشی،اداری، فرهنگی، ارزشیابی کارکنان اداری و رسیدگی به تخلفاتآنان، کارآموزان قضاوت، وکالت و کارشناسی، مرکز آموزش علمیکاربردی دادگستری و آموزش‌های پیرامونی، اقدامات گسترده ای انجام داده است.

برچسب ها: فساد اداری ، بازرسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار