انحمن واردکنندگان به تازگی در گزارشی به میزان فروش گوشی‌های هوشمند در بازار ایران و پرفروش ترین برندهای گوشی اشاره کرده است. با جزئیات این گزارش همراه ما باشید.
کد خبر: ۹۷۳۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳ 24 June 2021

انجمن واردکنندگان موبایل امروز در گزارشی در توئیتر به توضیح میزان واردت گوشی و مصرف آن در کشور پرداخت. حساب کاربری منتسب به این انجمن در یک توئیت اعلام کرد که “در یک سال گذشته 16.41 میلیون دستگاه موبایل وارد کشور شده است”. از این تعداد طبق گفته انجمن واردکنندگان، 15.34 میلیون دستگاه در بازار خریداری شده و در شبکه ارتباطی کشور فعال شده است. اما کدام برندها بیشترین فروش را داشتند؟

پرفروش ترین برندهای گوشی در ایران

سامسونگ، پرفروش‌ترین برند گوشی در جهان در ایران نیز بیشترین میزان طرفدار را دارد. غول کره‌ای دنیای فناوری جهان 54 درصد از سهم بازار ایران را در اختیار خود گرفته است که این درصد حتی از آمار جهانی سامسونگ نیز بالاتر است.

برند چینی شیائومی این روزها به دلیل قیمت مناسب‌تری که محصولات آن در مقایسه با برندهای دیگر دارد، توانسته محبوبیت خوبی در ایران و حتی در جهان کسب کند. شیائومی حالا در میان 5 تولیدکننده برتر گوشی در جهان قرار گرفته و در بازار ایران نیز 29 درصد از سهم برندهای گوشی موبایل را به خود اختصاص داده است.

شرکت آمریکایی اپل و غول چینی دنیای فناوری، یعنی هواوی هر کدام با تصاحب 6 درصد از سهم بازار ایران به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم این لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

در نهایت برند فنلاندی نوکیا هم به غیر از تولید گوشی‌های هوشمند، در بازار گوشی‌های غیرهوشمند نیز حرف‎های زیادی برای گفتن دارد با تصاحب 5 درصد از سهم بازار موبایل ایران در رتبه پنجم قرار گرفته است.

پرفروش ترین برندهای گوشی در ایران

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار