فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از کشف و ضبط بیش از ۱۶ تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۴۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳ 29 June 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: سردار رهام‌بخش حبیبی صبح امروز در جلسه‌ای که به مناسبت مبارزه با مواد مخدر برگزار شد با تاکید بر مسئولیت همه ارگان‌ها و دستگاه‌ها در امر مبارزه با مواد مخدر و حتی مسئولیت تک تک افراد جامعه اظهار داشت: در راستای مبارزه با مواد مخدر باید هر کس مسئولیت بپذیرد تا جامعه‌ای عاری از اعتیاد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم مانع تولید مواد مخدر در کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه شویم گفت: نیروی انتظامی هم با همه توان برای ورود مواد مخدر تلاش می‌کند و تعداد شهدای عرصه مبارزه با مواد مخدر نشانگر تلاش نیروی انتظامی در این زمینه است.

حبیبی با بیان اینکه با عمده‌فروشان برخورد جدی شده و می‌شود افزود: از ابتدای سال بیش از 16 تن انواع مواد مخدر در استان فارس کشف شده است و 2 باند در شیراز به عنوان سرشاخه‌های پخش مواد مخدر خرد منهدم شدند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فاری بیان کرد: سودجویان بسیاری در فضای مجازی تولید مواد مخدر صنعتی را آموزش می‌دهند و خانواده‌ها را درگیر این معضل کردند.

وی با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر احتیاج به تجهیزات روز است، عنوان کرد: قاچاقچیان از این تجهیزات استفاده می‌کنند بنابراین در امر مبارزه نیز نیاز با تجهیزات است همچنین برای مبارزه با مواد مخدر به درگیر کردن و حساس کردن خانواده‌ها در این زمینه نیاز داریم.

سید مصطفی بحرینی دادستان شیراز نیز در این جلسه با بیان اینکه قانون معتادان را به متجاهر و غیرمتجاهر تقسیم کرده است گفت: متعادان متجاهر مجرم تلقی شده که باید تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه معتادان متجاهر یکی از عوامل سرقت‌های خرد هستند، افزود: در جمع‌آوری معتادان و تلاش نسبت به درمان باید اقدام جدی‌تری شود.

بحرینی با بیان اینکه قانون اداره کار را موظف کرده که معتادان بی‌بضاعت مورد پوشش بیمه‌ای قرار بگیرند که تاکنون انجام نشده است بیان کرد: کمپ‌های اعتیاد با مجوز بهزیستی فعالیت می‌کنند و لازم است که هم آموزش و هم نظارت موثری بر کمپ‌ها شود.

 

دادستان شیراز با تاکید بر اشتغال معتادان بازپروری شده، تصریح کرد: اگر زمینه شغلی برای آنها فراهم نشود دوباره به اعتیاد برمی‌گردند که برای اشتغال پایدار آنها اقدامات جدی شود‌.

بحرینی سودآوری مواد مخدر و وجود افراد بیمار را دلیل گسترش مواد مخدر و استفاده آن شده است، بیان کرد: لازم است که همه دستگاه‌ها، سمن‌ها و حتی هنرمندان و شاعران نیز در این زمینه وارد شوند تا بحث اعتیاد و درمانش نتیجه لازم را داشته باشد.

دادستان شیراز با اشاره به اموال کشف شده در مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: بیش از 2 هزار پرونده در سال گذشته در این زمینه داشتیم که منجر به صدور حکم شده امسال نیز 652 پرونده تشکیل شده و همچنین در حال حاضر 7 هزار نفر زندانی مواد مخدر در استان هستند.

وی با اشاره به توقیفات در زمینه مبارزه با مواد مخدر گفت: سال گذشته 790 دستگاه خودرو توقیف شده و امسال 415 دستگاه وسیله نقلیه، 5 باغ و 8 قطعه زمین و 16 منزل مسکونی نیز در زمینه مبارزه با مواد مخدر مورد توقیف، ضبط و مصادره شدند.

برچسب ها: کشف ، مواد مخدر ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار