مدیر عامل شرکت آبفای فارس بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب برای عبور از تابستان پرتنش تاکید کرد و ابراز داشت : ۸۱۵ روستا که معادل ۳۵ درصد از جمعیت روستایی و همچنین ۳۵ شهر که جمعیتی معادل ۲۹ درصد از جمعیت شهری استان فارس را در بر می‌گیرد در حالت بحران و تنش آبی قرار دارند.
کد خبر: ۹۷۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۴ 04 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: علی بوستانی  با اشاره به استمرار خشکسالی ها ادامه داد: در سال جاری با کاهش شدید بارندگی مواجه بودیم طوری که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶۶ درصد و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۰ ساله ۴۳ درصد کاهش بارندگی داشتیم که در ۵۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

بوستانی در خصوص اقدامات پیشگیرانه برای گریز از بحران کم آبی بیان داشت: بر اساس برنامه ی زمان بندی که از ۶ ماه دوم سال گذشته آغاز شده اقدامات سازه ای و اجرایی را برنامه ریزی کردیم و در دست اجرا داریم که بخشی از این اقدامات در شهرها و روستاها در شرف بهره برداری است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آبفای استان فارس به روند اجرای تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون اشاره کرد و خواستار کمک همه مسولین برای تامین اعتبار و رفع موانع اجرای این پروژه شد و اظهار امیدواری کرد با تکمیل این تصفیه خانه در آینده نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه باشیم

بوستانی افزود: اخیرا برای تامین آب روستاهای بخش کمارج کازرون خط انتقال آب به طول هفت هزار متر لوله مجموعه روستایی کمارج در مدار بهره برداری قرار گرفت. این خط انتقال از جنس گالوانیزه و پلی اتیلن به قطر ۲۰۰ میلی متر و با صرف اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال اجرا شده است و ۲ هزار مشترک مجموعه پنج روستای کمارج از مزایای آن بهره مند شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار