فرهاد طهماسبی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه اینجانب کارخانه تولید سیمان خاکستری، سفید و استهبان وجود دارد، افزود: هرچند این واحدها تاکنون تعطیل نشده‌اند اما هشدار اداره برق و فرمانداری مبنی بر تعطیلی کشش بازار را افزایش داده است
کد خبر: ۹۷۸۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸ 14 July 2021

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: فرهاد طهماسبی  درباره گرانی سیمان در بازار، گفت: با فرارسیدن پیک گرما از اواسط خرداد مصرف برق به صورت تصاعدی افزایش یافت و از آنجا که دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای رشد تولید برق متناسب با نیاز کشور نداشت و سیاست‌گذاری‌ها اشتباه بود، با خاموشی‌های بسیاری در سطح کشور اعم از قطعی برق خانه‌ها و واحدهای تولیدی روبه رو شدیم.

نماینده مردم نی ریز، استهبان و بختگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه خود با رئیس هیات عامل ایمیدور، یادآور شد: رئیس هیات عامل ایمیدور در این نشست مطرح کرد که با وجود اینکه هزینه تولید برق به طور مثال 400 تومان است، دولت برق تولیدی را با رقم‌های پایین‌تری خریداری می‌کند.

تعهد ایمیدرو در راستای تولید 10 هزار کیلووات برق

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به تعهد ایمیدرو در راستای تولید 10 هزار کیلووات برق، افزود: متاسفانه با بیشتر شدن مصرف برق، در ابتدا، مصارف خانگی و سپس برق واحدهای تولیدی و صنعتی قطع شد.

وی اضافه کرد: هرچند واحدهای تولیدی هر ساله، زمانی را برای تعمیرات اساسی اختصاص داده و از حجم تولیدات خود می‌کاهند اما باید به این نکته دقت کرد که این واحدها برای over hall کردن برنامه‌ریزی می‌کنند و نمی‌توانند پیش از موعد تعمیرات خود را آغاز کنند بنابراین نمی‌توانند در زمان قطعی برق، فعالیت خود را کاهش دهند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: وزارت نیرو، با توجیه کمبود برق فعالیت واحدهای تولیدی را محدود کرده در حالیکه فعالیت بسیاری از این واحدها با حجم کمتر، توجیهی ندارد زیرا ماشین‌آلات آنان دچار آسیب می‌شود.

تشدید تقاضای کاذب در بازار سیمان و فولاد به دلیل بار روانی ناشی از تعطیلی واحدهای تولیدی

طهماسبی ادامه داد: با کاهش فعالیت واحدهای تولیدکننده سیمان و فولاد، تقاضای کاذب در بازار به دلیل بار روانی ناشی از تعطیلی این واحدها افزایش یافت که این امر موجب گرانی این محصولات شد.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه اینجانب کارخانه تولید سیمان خاکستری، سفید و استهبان وجود دارد، افزود: هرچند این واحدها تاکنون تعطیل نشده‌اند اما هشدار اداره برق و فرمانداری مبنی بر تعطیلی کشش بازار را افزایش داده است.

به گفته عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس کاهش تولید و بار روانی ناشی از احتمال تعطیلی واحدهای تولیدی موجب افزایش قیمت سیمان، فولاد، میلگرد و... شده که در صورت تداوم این وضعیت آسیب‌های بسیاری به وجود می‌آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار