هم‌اینک بیش از نیاز استان پیش بینی و ذخیره کرده‌ایم که آماده تحویل به کشاورزان است و بنابراین کشاورزان هیچ نگرانی از بابت تامین بذر مورد نیاز خود نداشته باشند.
کد خبر: ۹۷۹۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۹ 17 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ظفر افشون،  افزود: در استان فارس از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم (اواسط فروردین) تاکنون ۴۶۰ هزار تن گندم از ۳۶ هزار و ۵۹۶ کشاورز خریداری شده که این میزان در مقایسه با گندم خریداری شده در مدت مشابه پارسال ۴۸ درصد کاهش داشته است.
وی، ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان فارس را ۲ هزار و ۳۱۸ میلیارد تومان برشمرد و ادامه داد: از این میزان ۲ هزار و ۲۰۸ میلیارد تومان یعنی حدود ۹۸ درصد بهای آن به کشاورزان پرداخت شده است.
وی ادامه داد: امسال بر اساس مصوبه دولت و شورای عالی اقتصاد، برای خرید هر کیلو گندم معمولی پنج هزار تومان و برای خرید هر کیلو گندم دوروم پنج هزار و ۲۰۰ تومان به کشاورزان پرداخت خواهد شد.
او اظهار داشت: خرید تضمینی گندم از کشاورزان همچنان ادامه دارد و پیش بینی می‌شود که تا حدود ۶۰۰ هزار تن خرید داشته باشیم که نیاز سالانه استان را تامین خواهد کرد.
وی گفت: هم‌اینک بخش قابل توجهی از گندم خریداری شده از کشاورزان در انبارهای کارخانه‌های آرد نگهداری می‌شود و از بابت تامین آرد مورد نیاز استان هم دغدغه‌ای نداریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس تصریح کرد: در بحث ذخیره بذر گندم برای کاشت آتی نیز هم‌اینک بیش از نیاز استان پیش بینی و ذخیره کرده‌ایم که آماده تحویل به کشاورزان است و بنابراین کشاورزان هیچ نگرانی از بابت تامین بذر مورد نیاز خود نداشته باشند.
افشون، در خصوص خرید توافقی و تضمینی کلزا از کشاورزان فارس هم گفت: تاکنون حدود ۹ هزار و ۲۴۱ تن کلزا از کشاورزان خریداری شده که قسمتی در قالب توافقی توسط سازمان تعاون روستایی و بخش خصوصی و قسمتی هم در قالب خرید تضمینی توسط سازمان غله به ارزش ۸۰ میلیارد تومان خریداری شدهه که عمده بهای آن نیز به کشاورزان پرداخت شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار