مهدی یعقوبی مسئول مرکز جهادکشاورزی خسروشیرین اظهار کرد: عملکرد برداشت نخود دیم در این منطقه ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۷۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۹۷۹۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۶ 19 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مهدی یعقوبی مسئول مرکز جهادکشاورزی خسروشیرین اظهار کرد: عملکرد برداشت نخود دیم در این منطقه ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار است و پیش بینی می‌شود افزون بر ۷۵۰ هزار تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.

 

او تصریح کرد: ۳۰ در صد از مزارع نخود دیم به صورت مکانیزه کشت شده است که با توجه به افت بارندگی در امسال و کاهش ارتفاع نخود و همچنین نبود امکانات از جمله کمباین مخصوص برداشت نخود، برداشت بصورت سنتی انجام می‌گیرد.

یعقوبی بیان کرد: ارقام عادل و گوکسو از ارقام جدیدی هستند که کشت شده، ولی مقاومت این ۲ رقم در برابر تنش خشکی نسبت به رقم محلی کمتر است. از مزایای منحصر به فرد نخود دیم خسروشیرین این است که هیچگونه کود و سمی استفاده نمی‌شود.

نخود دیم خسروشیرین از نظر رنگ و طعم و خوش پخت بودن از بازار پسندی مناسبی برخوردار است که معمولا به استان اصفهان به منظور تهیه نخودچی ارسال می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار