فردا سه‎‌شنبه همزمان با نهم ذی‌الحجه و روز عرفه، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) و ۱۴ بقعه متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۷۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۵ 19 July 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: طی ایام سال، روز‌ها و ساعاتی است که از فضیلت بیشتری نسبت به روز‌های دیگر برخوردارند و خداوند آن‌ها را بسیار گرامی داشته است و به‌تعبیر رسول گرامی خدا حضرت محمد (ص) «برای پروردگار شما در روز‌های روزگارتان عطایا و بخشش‌هایی است، هوشیار باشید و خود را در معرض آن‌ها قرار دهید؛ اِنَّ لِرَبِّکُمْ فِی اَیّامِ دَهْرِکُمْ نَفَحاتٌ اَلا فَتَعَرَّضُوا لَها.» شب و روز عرفه از جمله این ایام بافضیلت است.

حضرت امام جعفربن محمد الصادق علیه السلام درباره این روز فرمود «آنچه مناسب حال تو باشد از دعا‌ها انتخاب کن و در نیایش و مسئلت بکوش که روز عرفه روز دعا و درخواست است؛ تَخَیَّرْ لِنَفْسِکَ مِنَ الدُّعَاءِ مَا أَحْبَبْتَ وَ اجْتَهِدْ فَإِنَّهُ یَوْمُ دُعَاءٍ وَ مَسْأَلَة.»

9 ذی‌الحجه مصادف با روز عرفه از ایام باشکوه و عظیم است. روزی است که در‌های آسمان را برای پذیرش تضرع‌های عاشقانه بندگان ذات اقدس اله می‌گشایند، روزی که حضرت امام اباعبدالله الحسین علیه السّلام در صحرای عرفات با مناجاتی زیبا عالم را تحت تأثیر قرار دادند. به همین مناسبت برنامه‌هایی در سومین حرم اهل بیت (ع) و بقاع متبرکه استان فارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام احمد سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی آستان مقدس حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام در گفتگو با خبرنگار تسنیم از شیراز، گفت: مراسم دعای روح بخش عرفه با مرثیه سرایی به مناسبت سالروز شهادت مسلم بن عقیل (ع) با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی ساعت 17 و 30 دقیقه سه شنبه 29 تیر در حرم مطهر شاهچراغ برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم حجت الاسلام سید محمد انجوی سخنرانی و حاج مجتبی رمضانی دعای عرفه را قرائت می‌کند.

حجت الاسلام سلامی تصریح کرد: زائران به منظور رعایت مسائل بهداشتی با خود کتب ادعیه، جانماز، چادر نماز و ماسک همراه داشته باشند البته در ورودی‌های حرم مطهر ماسک و کیسه نایلون در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
همچنین مراسم دعای عرفه در محوطه مسجد دانشگاه شیراز ساعت 18 و 30 دقیقه سه شنبه 29 تیر با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. اظهارداشت: جمعه از ساعت 7 صبح نیز دعای پرفیض ندبه با نوای ایشان در حرم مطهر طنین انداز خواهد شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرایی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از شیراز ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید قربان، اظهار داشت: همزمان با فرارسیدن روز نهم ذی الحجه روز عرفه و عیدسعید قربان، مراسم قرائت دعای عرفه و اقامه نماز عیدسعید قربان در بقاع متبرکه شاخص استان فارس برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در روز عرفه در‌های رحمت الهی گشوده می‌شود، افزود: مهم‌ترین اعمال عید قربان غسل، شرکت در نماز عید و قربانی کردن بوده و روز عید قربان از روز‌های بزرگ و اعیاد مسلمانان سراسر جهان است که ارزش و جایگاه ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است.

حجت الاسلام صفری گرایی با اشاره به اینکه نماز عید قربان از ارزش معنوی بالایی برخوردار است، ادامه داد: مراسم دعای پرفیض عرفه در حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین (ع) سه شنبه 29 تیرماه ساعت 17 با مداحی کربلائیان احمدی و کریم پور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین مراسم قرائت دعای عرفه و توسل به حضرت مسلم بن عقیل (ع) فردا ساعت 17 حرم مطهر حضرت علی ابن حمزه (ع) با مداحی کربلایی عباس زحمتکشان و حاج عبدالرحمن دانشجو، در بقعه متبرکه شاهداعلی الی الله با مداحی و دعا حت الاسلام و المسلیمن میر و کربلایی رضا باصری ساعت 17 برگزار می‌شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه فارس گفت: این مراسم معنوی همچنین در امامزاده فضل (ع) در شهرستان جهرم، امامزاده حسین (ع) در شهرستان کازرون، امامزاده پیرمرداد در شهرستان استهبان، امامزاده جعفر در شهرستان فراشبند، مسجد الرسول در شهرستان مرودشت، حرم مطهر سید تاج الدین غریب در شیراز، امامزاده سید محمد در دهپیاله شیراز، قدمگاه در شیراز، مسجد میرصادق مهدی آباد در شیراز و امامزاده شمس الدین آخر در شیراز برگزار می‌شود.

حجت الاسلام صفری گرایی از استقرار اکیپ سیار خونگیری (نذر خون) در بلوار سیویه خیابان شاهداعی الی الله شیراز در روز پنجشنبه 31 تیرماه از ساعت 18 تا 21 خبر داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار