مدیرکل دامپزشکی استان فارس با تبریک به مناسبت فرارسیدن عید قربان و ضمن اشاره به شرایط خاص شیوع کرونا و لزوم رعایت هرچه بیشتر بهداشت برای ممانعت از بروز هرگونه مشکل بهداشتی، از شهروندان درخواست کرد که ذبح دام را تنها در کشتارگاه‌های مجاز انجام دهند.
کد خبر: ۹۷۹۹۶۹
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 20 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حمیدرضا ناظمی سه‌شنبه ۲۹ تیر به خبرنگاران گفت: همه کشتارگاه‌های مجاز در سراسر استان فارس، روز عید سعید قربان از ساعت ۷ تا ۱۳، آماده ارائه خدمات مربوط به ذبح شرعی و بهداشتی، به شهروندان است.

ناظمی گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و براساس ابلاغ شیوه نامه نظارت بهداشتی از سوی سازمان دامپزشکی کشور به منظور حفظ سلامت شهروندان ، امسال نیز ذبح دام در روز عید سعید قربان فقط در کشتارگاه‌های دام استان و تحت نظارت‌های کارشناسان دامپزشکی و ناظرین ذبح شرعی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی فارس ادامه داد: روز عید سعید قربان ۱۱۲ اکیپ نظارت ثابت و سیار بهداشتی به همراه ۳۵ ناظر ذبح شرعی در کشتارگاه‌های استان بر روند ذبح دام قربانی نظارت خواهند داشت.

ناظمی همچنین از نیکوکاران درخواست کرد که با توجه به شرایط خاص شیوع ویروس کرونا، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با استفاده از ماسک و دستکش به نزدیکترین کشتارگاه محل سکونت خود مراجعه کنند.

او با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌های دام در روز عید قربان، خاطرنشان کرد: با هماهنگی‌های انجام شده، نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام استان در روز عید قربان به صورت رایگان انجام می‌شود.

ناظمی به شهروندان توصیه کرد که از مصرف گوشت تازه خودداری شود و گوشت تازه را حداقل به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر تا ۴+ درجه سانتیگراد یخچال نگهداری و پس از آن نسبت به مصرف و یا منجمد کردن آن اقدام کنند.

او یادآور شد: سامانه پیام‌گیر ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارشات در سراسر استان بوده و در شهرستان‌ها، ادارات دامپزشکی آماده پاسخگویی و راهنمایی شهروندان است.شهروندان می‌توانند برای دریافت لیست و آدرس کشتارگاه‌های دام استان به پرتال اداره کل دامپزشکی استان فارس به نشانی fars.ivo.ir مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار