رحمانیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که گونه «یوهان» بیشتر افراد مسن، گونه انگلیسی افراد مسن و جوانان اما گونه دلتا، کودکان، جوانان و میانسالان را درگیر می کند.
کد خبر: ۹۸۰۲۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 22 July 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمد رحمانیان» با اشاره به اینکه متاسفانه امروز یک همشهری ۴۰ ساله بدون هیچ بیماری زمینه ای و تنها بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد، گفت: آمار بالای بیماران بستری و ابتلا این زنگ خطر را به صدا درآورده است که کمی غفلت، می تواند موج پنجم بسیار خطرناک و شدیدی را برای شهرمان رقم بزند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه دلتا ویروس نسبت به سایر گونه های ویروس کرونا هچون «یوهان» و «انگلیسی» جهش یافته تر و خطرناک تر است، افزود: قدرت انتقال گونه یوهان ویروس کرونا به ازای هر یک بیمار ۲ تا پنج نفر و در گونه انگلیسی به ازای هر فرد بیمار تا هشت نفر بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در گونه دلتا، هر فرد بیمار می تواند ویروس کرونا را به هشت تا ۱۲ نفر منتقل و آن ها را بیمار کند و قدرت سرایت پذیری آن سه برابر است، عنوان کرد: علائمی که در ویروس دلتا مشاهده می شود شدیدتر و قدرت مرگ و میر آن نسبت به گونه های انگلیسی و یوهان بیشتر است.

 

رحمانیان با بیان اینکه حال این سوال مطرح است آیا افرادی که واکسن را دریافت کرده اند بازهم در خطر ابتلای به این ویروس قرار دارند و یا خیر، خاطرنشان کرد: تا زمانی که ۹۰ تا ۹۵ درصد جامعه واکسن را دریافت نکرده باشند، ایمنی ایجاد نشده و حتی افراد واکسینه شده نباید ماسک ها را کنار بگذارند و در تجمعات شرکت کنند.

 

به گفته وی، باید این نکته را مد نظر قرار داد که در حال حاضر هیچ واکسنی به صورت صد در درصد قدرت ایمنی را در افراد ایجاد نمی کند مگر اینکه صد در درصد جامعه واکسن را دریافت کرده باشند و از سوی دیگر در تعدادی از افراد با وجود اینکه واکسن کرونا را دریافت کرده اند مشاهده شده که به علت سهل انگاری دوباره بعد از گذشت ۲ تا سه هفته بعد از تزریق به کرونا مبتلا شده اند و از آنجایی که آنتی بادی و آنتی ژن با یکدیگر در بدن آن ها وارد شده حال این افراد نیز بدتر شده است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: تعدادی از افراد که به تازگی از ابتلا به کرونا بهبود یافته اند تصور می کنند بدن هایشان نسبت به این ویروس ایمن شده و دیگر به کرونا مبتلا نمی شوند اما باید گفت که امکان ابتلای این افراد نیز به دلتا ویروس وجود دارد.

 

وی ادامه داد: مهمترین راه جلوگیری از ابتلا به دلتا ویروس (کرونای هندی) جلوگیری از حضور در تجمعات و دورهمی ها، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

 

رحمانیان خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که گونه «یوهان» بیشتر افراد مسن، گونه انگلیسی افراد مسن و جوانان اما گونه دلتا، کودکان، جوانان و میانسالان را درگیر می کند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم در پایان اظهار داشت: در حقیقت گونه دلتا بسیار جهش یافته و همه گروه های سنی را در معرض خطر ابتلا قرار داده است.

پایان پیام/691

برچسب ها: کرونا ، جهرم ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار