به گفته افسر با توجه به روند روبه رشد مبتلایان که روندی هشدار دهنده است، و با توجه به اداره این انجمن به صورت خیریه، حمایت خیران و افراد متمکن از این بیماران و از طریق انجمن ضروری است.
کد خبر: ۹۸۰۵۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۷ 23 July 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس فارس گفت: تاخرداد ماه امسال بیش از ۸ هزارو ۶۰۰ بیمار ام اس در این انجمن عضو شده اند.
وی افزود:این آمار رسمی کل مبتلایان امسال نیست، زیرا تعداد زیادی از بیماران به دلایل مختلف از جمله حفظ وجه اجتماعی حاضر به عضویت دراین انجمن نیستند.
افسرادامه داد: آنچه نگرانی از روند رو به رشد این بیماری را بیشتر می‌کند، کاهش رنج سنی مبتلایان به این بیماری است.
وی گفت: در سال‌های گذشته بیشتر اعضای جدید این انجمن، بیماران جوان و نوجوان و از متولدین دهه ۷۰ و ۸۰ بوده است این درحالیست که اخیرا کودکان ۶ یا ۷ ساله نیز در بین مبتلایان جدید دیده می‌شود.
به گفته افسر با توجه به روند روبه رشد مبتلایان که روندی هشدار دهنده است، و با توجه به اداره این انجمن به صورت خیریه، حمایت خیران و افراد متمکن از این بیماران و از طریق انجمن ضروری است.
وی با اشاره به برخی مشکلات این بیماران اعم از کمبود یا نبود برخی دارو‌های داخلی و خارجی، هزینه‌های بالای درمانی و کاردرمانی مورد نیاز برای بیماران ام اس و نیز مسائل بیمه‌ای درمان و دارو برای این دسته از بیماران، گفت: به دلیل روند افزایشی تعداد بیماران ام اس و نبود حمایت‌های دولتی از این انجمن، ضروری است خیران با کمک‌های خود به انجمن به حمایت از بیماران بپردازند.
رئیس انجمن حمایت از بیماران ام اس استان گفت:ا این انجمن از حمایت‌های بهزیستی برخوردار است، اما این حمایت فقط ویژه ازکارافتادگان و معلولان ناشی از بیماری ام اس می‌شود و سایر بیماران عضو، مستقیما تحت حمایت انجمن و به صورت خیریه حمایت می‌شوند.
افسر به تامین زمین برای ساخت مجموعه درمانگاهی_ رفاهی تخصصی بیماران ام اس هم اشاره کرد و افزود: بعد از سال‌ها دوندگی و پیگیری مستمر بالاخره زمین این مجتمع با کمک شهرداری شیراز تامین شده و برای ساخت نیاز به حضور پررنگ‌تر خیران و مشارکت‌های مردمی است.
بدیعی عضو هیات مدیره انجمن هم گفت: پیش بینی می‌شود با ساخت این مجتمع، ۷۰ تا ۸۰ در صد از مشکلات بیماران ام اس اعم از خدمات دارویی و درمانی، خدمات آزمایشگاهی و کاردرمانی و خدمات رفاهی جانبی این بیماران رفع شود.
به گفته دکتر نیک نام فلوشیپ ام اس، این بیماری نوعی بیماری خودایمنی است که در آن سیستم دفاعی بدن، بر علیه سلول‌های عصبی مغز و نخاع فعال و با تخریب غشای سلول‌های عصبی سبب بروز علائم این بیماری می‌شوند.
وی افزود: اگر چه تاکنون علت اصلی بدوز این بیماری شناخته نشده، اما تحقیقات علمی، زمینه‌های ژنتیکی، بروز برخی عفونت‌ها در دوران کودکی و فشار‌های عصبی را از جمله علل بروز این بیماری می‌دانند.
دکتر نیک نام افزود: ۵ سال اول ابتلا با این بیماری، دوران طلایی تشخیص و کنترل این بیماری است.
وی افزود: بیماری ام اس درمان قطعی ندارد، اما نیاز به کنترل همیشگی دارد و میتوان با کنترل به موقع از شدّت پیشرفت آن برای مدت طولانی کاست تا بیمار بتواند زندگی نرمال خود را داشته باشد.
به گفته وی، احساس خواب رفتگی، دوبینی و تاربینی و حتی برخی سردرد‌ها که مدت طولانی مثلا بیشتر از ۲۴ ساعت در فرد بروز می‌کند می‌تواند علامتی از بیماری ام اس باشد که ضروری است بیماران با مراجعه به پزشک روند تشخیصی را طی کنند.

 

برچسب ها: بیماری ، ام اس ، خیران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار