استاندار فارس گفت: در ادامه پویش هر هفته الف – ب – ایران، روز شنبه دوم مردادماه جاری پنج طرح حوزه وزارت نیرو در این استان به شکل ویدئو کنفرانس توسط رئیس جمهوری افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۹۸۰۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲ 23 July 2021

تابناک فترس به نقل از ایرنا: عنایت‌الله رحیمی افزود: این طرح‌ها شامل آبرسانی به حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت ، اتمام عملیات اجرایی سد هایقر فیروزآباد و افتتاح سه طرح نیروگاه برق مقیاس کوچک جمعا به ظرفیت ۱۹ و سه دهم مگاوات در شهرک صنعتی شیراز و شهرک صنعتی جهرم است.

وی ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها جمعا ۶۲۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده است.

ویژگی‌های سد هایقر
استاندار فارس درباره ویژگی‌های سد مخزنی هایقر گفت: این سد به حجم کل مخزن سد معادل ۲۲۷ میلیون متر مکعب در فاصله حدود ۴۵ کیلومتری جنوب شرق شهر فیروزآباد فارس در محلی بنام تنگ عربها یا تنگ هایقر بر روی رودخانه فیروزآباد احداث شده است.
رحیمی افزود: این سد با طول تاج ۲۳۵ متر از نوع سد بتنی غلطکی بوده و هدف از احداث این سد کنترل و ذخیره سازی سیلاب‌ها ، تنظیم جریان و ذخیره سازی آب رودخانه قبل از شور شدن و بهره گیری از آن برای شرب ، صنعت و کشاورزی و تأمین نیاز آب شرب شهرهای جنوبی استان فارس و تأمین نیاز آب اراضی پایاب است.

آبرسانی به شهر حاجی آباد
طرح آبرسانی به شهر حاجی آباد مرکز شهرستان زرین دشت طرح دیگری است که روز شنبه دوم مردادماه با دستور ویدئو کنفرانس رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.
استاندار فارس گفت: این طرح شامل انتقال و تصفیه آب از سد رودبال به شهر حاجی آباد است و افزون بر ۳۵ هزار نفر از جمعیت این شهر از مواهب آن بهره‌مند می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار