امام جمعه لامرد گفت: : نمی‌گذاریم بهداشت و درمان وارد مسائل سیاسی شود، موضوعی که با جان و روح مردم سرکار دارد، چپ و راست و مسائل سیاسی نمی‌شناسد.
کد خبر: ۹۸۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 24 July 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام علی حسین زاده در خطبه‌های نماز جمعه شهر لامرد با اشاره به فرارسیدن ۵ مرداد ماه، سالروز اولین اقامه نماز جمعه در کشور توسط مرحوم آیت‌الله طالقانی، اظهار داشت: سه اجتماع بزرگ در دین اسلام وجود دارد که اجتماعات روزانه در مساجد، اجتماعات هفتگی در نماز جمعه و اجتماع سالانه در حج است که در این میان نماز جمعه به دلیل بیان خطبه‌های محوری مورد توجه است زیرا ترس و وحشت همیشگی دشمنان از برگزاری نماز جمعه بوده است.

وی افزود: نماز جمعه تجلی اسلام، تصویب‌کننده جبهه حق و میعادگاه مسلمانان برای تصمیم‌گیری امور است و ایستادگی در مقابل دشمنان، به‌ واسطه یک خطبه نماز جمعه اداره می‌شود.

امام‌جمعه لامرد با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت، گفت: عید سعید غدیر، حیات معقول را درست می‌کند و مسیر سعادت را هموار می سازد.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: با توجه به شرایط کرونایی، امکان برگزاری جشن‌های بزرگ در عید غدیر نیست اما باید در جهت باشکوه بزرگ داشتن این عید سعید بزرگ تلاش نمود.

امام‌جمعه لامرد در خصوص فرا رسیدن عملیات مرصاد نیز خاطرنشان کرد: عملیات بزرگ مرصاد در 5 مرداد ماه، کمر منافقین که حالت کرگدنی به خود گرفته بودند را شکست که پیش‌ از آن اعلام کرده بودند، دو روز دیگر در تهران هستند.

وی اضافه کرد: رشادت و جان‌فشانی شهید صیاد شیرازی در این عملیات بزرگ، قتلگاهی برای آنان ایجاد کرد که تا به امروز منافقین جرات نمی‌کنند راجع به آن عملیات بزرگ مرصاد سخن بگویند.

حجت‌الاسلام حسین زاده در ادامه سخنان خود با اشاره به آغاز طرح انتقال آب خلیج‌فارس به استان فارس از شهرستان لامرد بیان داشت: با تلاش‌ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امروز شاهد آغاز این طرح هستیم که قبلاً کلنگ زنی شده بود اما متوقف شد و امروز منطقه نیاز به آب دارد زیرا روند صنعتی شدن آن شروع‌ شده است.

وی ادامه داد: این طرح بزرگ به طول 67 کیلومتر ظرف مدت 2 سال در فاز اول به بهره‌برداری خواهد رسید و در ادامه آن به شمال فارس آب‌رسانی انجام خواهد شد و از همه عزیزانی که در اجرای این طرح بزرگ تلاش نمودند، تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه لامرد با اشاره به آخرین وضعیت بیماری کرونا در این شهرستان، گفت : از کادر درمان شهرستان تشکر جانانه می‌کنم زیرا حقیقتاً خسته هستند و فشار فراوانی بر روی آنان است.

حجت‌الاسلام حسین زاده ادامه داد: امروز بیمارستان لامرد یک بیمارستان قطب هست و بیماران فراوانی از شهرستان‌های همجوار به این بیمارستان مراجعه می‌کنند، و همه باید به بیمارستان کمک کنند، فرماندار شهرستان پیگیری کنند و بدهی‌های بیمارستان هر چه زودتر پرداخت شود زیرا اگر امروز این بیمارستان نبود، ما مشکل فراوان داشتیم.

وی تصریح کرد: پرستاران بیمارستان حقوق عقب‌مانده دارند، چندین بار به کرونا مبتلا شده‌اند و برخی آنان با اینکه باردار بودند اما باز هم ایستادند و خدمت کردند.

خطیب جمعه لامرد اضافه کرد: از تلاش‌های مجدانه رئیس و مدیر بیمارستان، نماینده سابق مردم، نماینده فعلی مردم و خیر محترم بیمارستان حاج محمود حاج حیدر که طی تماس تلفنی چند روز گذشته با وی، باز هم این خیر بزرگوار اعلام کردند که به بهداشت و درمان شهرستان کمک خواهند نمود، تشکر فراوان می‌کنم.

وی متذکر شد: نمی‌گذاریم بهداشت و درمان وارد مسائل سیاسی شود، موضوعی که با جان و روح مردم سرکار دارد، چپ و راست و مسائل سیاسی نمی‌شناسد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار