مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون با اشاره به تولید سالانه بیش از ۴۲ هزار تن خرما در شهرستان کازرون، اظهار کرد: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی این شهرستان است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد.
کد خبر: ۹۸۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹ 24 July 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون اظهار کرد: شهرستان کازرون با دارا بودن ۲۹ واحد سردخانه زیر صفر به ظرفیت سالانه ۳۳ هزار و ۳۵۰ تن و اشتغال ۱۷۰ نفر دارای رتبه نخست در استان فارس است.

او با اشاره به تولید سالانه بیش از ۴۲ هزار تن خرما در شهرستان کازرون، اظهار کرد: خرما یکی از ظرفیت‌های مهم کشاورزی این شهرستان است که نقش مهم و تأثیرگذاری در تولید، اشتغال و صادرات دارد.

رشیدی با بیان اینکه، سردخانه‌های مجهز برای نگهداری محصولات کشاورزی از اولویت‌های رونق کشاورزی و زمینه‌ساز رونق اقتصادی است، افزود: سردخانه‌ها در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی نقش کلیدی دارند و به عنوان حلقه واسط تولید و بازار می‌توانند در حفظ کیفیت محصول، نقش اساسی ایفا کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون بیان کرد: توسعه فضای سردخانه‌ای در این شهرستان علاوه بر فراهم شدن امکان نگهداری خرما و رطب برای باغداران، مشکلات کاهش کیفیت محصول و قیمت رفع شده و باغداران در زمان نیاز بازار اقدام به فروش محصول می‌کنند.

این مقام مسئول اضافه کرد: عمده سردخانه‌های این شهرستان در بخش خشت، کنارتخته و کمارج واقع است.

شهرستان کازرون در فاصله ۱۲۰ کیلومتری جنوب غربی شیراز قرار دارد.

برچسب ها: کازرون ، تولید ، خرما
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار