امام جمعه لارستان با طرح ۶ مطالبه مهم، خواستار پیگیری این موضوعات از سوی نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی شد.
کد خبر: ۹۸۰۷۲۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 24 July 2021

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:حجت الاسلام و المسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن گرامیداشت اعیاد قربان و غدیر، به بازخوانی رخدادهای این ایام مهم، اظهار داشت: نماز جمعه ثمره امام خمینی (ره) و شهدای گران قدر است.

وی نماز جمعه را قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و تقوا دانست،افزود: نماز جمعه قرارگاه شکل گیری تمدن بزرگ اسلامی در گام دوم انقلاب خواهد بود.

امام جمعه لارستان با اشاره به اینکه گاهی خبری را می شنویم که امتیازی گرفته شده یا پروژه ای افتتاح شده که این اتفاقات نتیجه رایزنی ها و رفت و آمدهای زیادی است که باید صورت بگیرد تا خبرش به مردم داده شود، تصریح کرد: امروز میزبان نماینده مردم در نماز جمعه لارستان هستیم که سختی کار وی را درک می‌کنیم چون هم دارای وظیفه ملی هستند و هم مطالبات و خواسته های مردم را باید پیگیری کنند که انجام این کارها سخت و قابل تقدیر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم طی روزهای آینده با شعار عدالت و مبارزه به فساد کار خود را شروع خواهد کرد، خاطر نشان کرد: بستر خوبی است که با شروع بکار دولت جدید و با توجه به شعار دولت پیگیری ها از سمت نماینده صورت گیرد و ما مسئولین هم همراه ایشان خواهیم بود‌‌.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم تسریع در دوبانده کردن جاده ملی جهرم به لارستان و سپس به بندرعباس است، ادامه داد: این جاده مسیر ملی است که تبعات منفی زیادی برای مردم لارستان داشته و خانواده ها دچار ضررهای مالی و جانی شده اند.

حجت الاسلام موسوی خرم با اذعان به اینکه مسیر جهرم-لارستان-بندرعباس جز ۱۰ مسیر پر ترافیک کشور محسوب می شود که هر ساله شاهد حوادث دلخراشی در آن هستیم، عنوان کرد: این محور ملی از ترافیک بالایی برخوردار است و روزانه تعداد بسیار بالایی تانکرهای حمل سوخت و کالا از آن تردد می کنند.

امام جمعه لارستان مطالبه دیگر مردم این خطه را دسترسی به آب از طریق فاز دوم سد سلمان فارسی به جنوب فارس بود که در بودجه سال ۹۹ نیز به آن اشاره شده است، ادامه داد: در خبرها آمده قرار است که از خلیج فارس نیز آب به مناطقی از جنوب فارس منتقل شود که می توان با پیگیری و همکاری به دنبال آن باشیم که مطالبات مردم شهرستان نیز از این خط لوله مرتفع شود.

وی با اذعان به اینکه اگر آب شرب یا غیر شرب از خط لوله انتقال آب از خلیج فارس به منطقه لارستان آورده شود قطعا در بحث صنعتی و کشاورزی منطقه نیز تاثیرگذار خواهد بود، یادآور شد: توقع میرود منطقه ما نیز از این طرح کلی منتفع شود و مردم لارستان نیز به حق خود برسند.

حجت الاسلام موسوی مطالبه بعدی مردم لارستان از نماینده خود در مجلس شورای اسلامی را ساماندهی و اجرای طرح فاضلاب شهری در شهر لار دانست و گفت:برخی مناطق شهرقدیم لار نظیر کهوویه، دم گاله و شهرک محمدرسول الله(ص) و کوچه های آنها دارای مشکلات زیادی از بابت فاضلاب شهری هستند که اگر فکری برای آن نشود در آینده ای نزدیک مشکلات جدی به وجود خواهد آورد .

امام جمعه لارستان همچنین از دکتر حسین زاده خواستار ابلاغ موضوع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان شد و افزود: با توجه به وجود اداره کل راه و شهرسازی در لارستان و بر مبنای قانون باید اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در لارستان ایجاد شود و این توقع مردم شهرستان است.

وی مطالبه دیگر مردم را ارتقاء مجتمع آموزش عالی لارستان به دانشگاه برشمرد واضافه کرد:. یکی از مراکز مهم دانشگاهی در جنوب فارس مجتمع آموزش عالی لارستان است که نقش مهمی در ارتقا سطح علمی منطقه دارد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه ارتقا این مجتمع می تواند عامل مهمی در تمرکززدایی باشد و فرزندان ما بجای ورود به دانشگاه های دیگر می‌توانند در منطقه خود مشغول به تحصیل شوند، اضافه کرد: این اتفاق می تواند جنوب استان را پوشش دهد و باعث افزایش بار علمی منطقه شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار