عبدالرزاق موسوی با اشاره به شیوع بیماری کرونا ومصایب آن بر جامعه گفت: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اخیرا اعلام‌ کرد که آمار متوفیان ناشی از کرونا در ایران از اتحادیه اروپا با بیش از ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت، بیشتر است، چه کسی باید پاسخ دهد؟ مردم چه گناهی کرده اند؟ مگر نه اینکه هشت سال دفاع مقدس را مقاومت کردند و در تمام سختی ها کشور و مسئولان را همراهی کردند؟ وزیر بهداشت و درمان چه پاسخی دارد؟ مجلس و دولت چه پاسخی دارند؟
کد خبر: ۹۸۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۲ 26 July 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حیدر اسکندرپور در صحن علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به برخی شایعات مبنی بر جذب نیرو توسط شورا و شهرداری در روزهای آخر خدمت این دوره مدیریت شهری گفت: در فروردین ماه ۱۴۰۰ هیچ‌ نیرویی، اردیبهشت یک نفر، خرداد یک نفر، تیرماه سال جاری چهار نفر و مجموعا ۶ نیرو جذب شهرداری شده که عمدتا مراحل گزینش آنها از یک سال پیش آغاز شده بود.

وی در خصوص آمار جذب نیرو در ماه‌های آخر دوره پیشین شورا و شهرداری شیراز افزود: در فروردین ماه ۹۶ تعداد ۲۰ نفر، اردیبهشت ۱۱۱ نفر، خرداد ۳۹ نفر، تیر ۴۷ نفر و مرداد همان سال تعداد ۳۷ نفر و مجموعا ۲۵۴ نفر نیرو جذب مجموعه شهرداری شدند.

شهردار شیراز با توصیه به لزوم در پیش گرفتن آموزه های دینی و اخلاقی در بیان اخبار به مردم گفت: این آمار بدون شرح است و افکار عمومی با توجه به آن بهترین قضاوت را خواهد کرد.


رییس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در نطق خود در یکصد و نود و دومین صحن علنی شورای پنجم گفت: امروز ما در شرایط حساسی هستیم و همه آنان که دل در گرو کشور، مردم و نظام دارند، باید به دور از دسته بندی و خودبرتر بینی برای عبور از این شرایط، به هم کمک کنند. ما باید در روابط و نوع نگاه خودمان به مردم بازنگری کنیم امروز اکثر مردم در شرایط سختی هستند.

عبدالرزاق موسوی با اشاره به شیوع بیماری کرونا ومصایب آن بر جامعه گفت: رئیس سازمان نظام پزشکی کشور اخیرا اعلام‌ کرد که آمار متوفیان ناشی از کرونا در ایران از اتحادیه اروپا با بیش از ۴۵۰ میلیون نفر جمعیت، بیشتر است، چه کسی باید پاسخ دهد؟ مردم چه گناهی کرده اند؟ مگر نه اینکه هشت سال دفاع مقدس را مقاومت کردند و در تمام سختی ها کشور و مسئولان را همراهی کردند؟ وزیر بهداشت و درمان چه پاسخی دارد؟ مجلس و دولت چه پاسخی دارند؟

مشکلات مربوط به حوزه آب خوزستان دیگر موضوعی بود که رئیس شورای شهر شیراز به آن اشاره کرد وگفت: موضوع آب خوزستان و مشکلاتی که برای مردم فراهم شده است، موضوع ساده ای نیست که به سادگی بشود از کنار آن گذشت، آنان که هشت سال دفاع مقدس را درک کرده اند و به یاد می آورند می دانند که مردم خوزستان در خط اول دفاع از کشور و ملت چه هزینه های سنگینی را پرداخت کردند، این مایه شرمندگی مسئولان ذیربط است، چرا یک نفر استعفا نمی دهد؟

موسوی گفت: البته متخصصان و دانشمندان کشور این وضعیت بحرانی آب را پیش‌بینی کرده بودند و موضوع آب منحصر به خوزستان نیست، در استان فارس هم شاهدیم که دریاچه بختگان، دریاچه پریشان که تنها دریاچه آب شیرین ایران بود، خشک شدند،گرچه در تخصص من نیست ولی به تجربه ثابت شده است که هر جایی که ما نظرات متخصصان و صاحب نظران و کارشناسان را نادیده گرفتیم و بر اساس پژوهش ها و تحقیقات علمی و بدون دخالت‌های سلیقه‌ای عمل نکرده ایم، خسارت های غیرقابل جبرانی به این کشور وارد شده است.

رئیس شورای شهر شیراز گفت: به نظر می‌رسد باید در نوع مدیریت و اداره کشور تجدید نظر کنیم، نباید با تغییر یک رئیس جمهوری در کشور این همه تفاوت نظر و نگاه ایجاد کند و بنایی از نو گذاشته شود، سؤال مهم این است که مگر نباید هر کسی پاسخگوی عملکرد خود باشد؟ در کشور ما در همه زمینه ها قانون وجود دارد.

وی اظهار داشت: اگرچه این قانون به نظر برخی حقوقدانان دارای برخی ابهام و ایراداتی است و نیاز به اصلاح دارد ولی بر اساس همین قانون عدالت و منطق، هم مدیران و مسئولان باید پاسخگو و مسئول اقدامات دوران مدیریت خود باشند.

رییس کمیسیون هوشمندسازی: تحقق مدیریت واحد شهری می‌تواند شورای ششم را موفق ترین شورای ادوار کند
رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز نیز در جلسه این هفته شورا با اعلام این مطلب که بازآفرینی نمادهای هویتی شهروندان شیرازی مهمترین اقدام شورا در این حوزه بود از تلاش برای تحقق شیراز شهر دوستدار کودک، پایتخت کتاب، شهر ملی دوچرخه، شهر جهانی صنایع دستی و... به عنوان برخی از این اقدامات این دوره یاد کرد و گفت: یکی از چالش های بزرگ شیراز وسعت طولی آن است که هزینه های فعالیت شهرسازی و خدمات شهری را چند برابر کرده و سرعت انجام امور را کاهش داده است در این بین توسعه زیرساختهای شبکه ارتباط اینترنتی و بهره گیری از ظرفیتهای هوشمند سازی خدمات و فعالیت ها مهم ترین و کم هزینه ترین امکانی است که امروز در اختیار است.

لیلا دودمان با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته این حوزه در این دوره شورا و ابراز امیدواری در خصوص ادامه این فعالیتها در دوره بعدی افزود: پیگیری و تصویب شیراز بعنوان شهر دوستدار کودک از آن دسته اقداماتی بود که خوشحالی قلبی بسیار از فعالان حوزه کودک را برانگیخت اما دریغ که با برخی بی مهری ها در شهرداری مواجه شد و معاونت شهرسازی هنوز برای ایجاد اداره شهر دوستدار کودک که وظیفه این معاونت بوده هیچ اقدامی نکرده و از تکالیف خویش در قبال مصوبات شهر دوستدار کودک و بسیاری موارد دیگر، شانه خالی کرده است.

وی با اشاره به شعار انسان محوری این دوره از شورای شهر شیراز گفت: در این بین ساخت کتابخانه مرکزی شیراز، ساخت پروژه‌های تفریحی، ساخت تالار بزرگ شیراز که در پروژه‌های اولویت‌دار شورا بود، که می‌توانست کارنامه درخشانی برای شورای پنجم باشد اما نشد.

عضو شورای شهر شیراز افزود: مدیریت شهری بدون زمینه ای یکپارچه و واحد در نهایت به مسیر هایی می‌رود که در دوره های مختلف شوراهای اسلامی با سلایق و تفکرات گوناگون پیموده شده است و از این رو، ماندگارترین و موثرترین تلاش این است که شورای ششم محور فعالیت خود را بر پایه دست یابی به نظام مدیریت یکپارچه شهری متمرکز کند و مطمئن باشد اگر چنین راهبردی را انتخاب کند، در دراز مدت موفق ترین دوره شوراها خواهد شد.

از کمک ۱۰ میلیاردی برای مقابله با ویروس تا حمایت از خانواده درگذشتگان کرونا

یکصد و نود و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با بررسی و تصویب چندین طرح و لایحه ادامه یافت.

در این جلسه اعضای شورای شهر لایحه اصلاح دستورالعمل اجرایی تأسیس و بهره‌برداری شرکت‌های خصوصی و تعاونی حمل‌ونقل مسافر درون شهری شیراز و حومه را به تصویب رساندند.

همچنین لایحه دوفوریتی شهرداری در خصوص آیین‌نامه ساماندهی و یکسان سازی فرآیندهای انبارهای مرکزی، مناطق و سازمان‌های تابعه شهرداری شیراز نیز بررسی و ضمن اعلام وصول، موضوع جهت بررسی به کمیسیون مربوطه ارسال شد.

طرح دوفوریتی اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص توسعه و تکمیل موزه دفاع مقدس نیز در این جلسه بررسی و ضمن اعلام وصول طرح مذکور، مقرر شد موضوع جهت بررسی به کمیسیون‌های رسیدگی کننده ارسال شود.

لایحه شهرداری شیراز، در خصوص تأمین مبلغ ۱۰ میلیارد ریال جهت پوشش و تکمیل ارائه خدمات و بهبود استاندارد تجهیزات در امر مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان فارس نیز در این جلسه بررسی و مقرر شد شهرداری ظرف مدت دو هفته نسبت به ارائه گزارش عملکرد کمک‌های انجام شده به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان فارس اقدام کند.

دیگر دستور این جلسه، بررسی طرح جمعی از اعضای شورا، درباره مساعدت به خانواده‌های پرسنل شهرداری شیراز که بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند، بود که به تصویب رسید؛ بر این اساس شهرداری شیراز مکلف شد از محل ماده ۱۵ بودجه خود مبلغ یک میلیارد ریال به هر یک از خانواده‌های زنده یاد "مرتضی خوشخو" کارمند یگان حفاظت و زنده یاد "سعید معصومی" کارمند سازمان عمران پرداخت کند.

طرح کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورا درباره اصلاح ماده ۴۸ با موضوع آیین‌نامه اجرایی مدیریت واحد تبلیغات محیطی و تابلوهای معرف کاربر نیز اکثریت آرا را به دست آورد و به تصویب رسید.

طرح کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شهر شیراز، درباره تغییر نام خیابان میرزای شیرازی به خیابان قصردشت نیز رای مثبت تمامی اعضا را به دست آورد و به تصویب رسید.

در جلسه یکصد و نود و دوم طرح کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورا در خصوص آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات به هنرمندان، فرهنگوران و نام آوران علمی و فرهنگی در آرامستان مشاهیر نیز بررسی شد؛ بر این اساس آیین‌نامه نحوه ارائه خدمات به هنرمندان، فرهنگوران و نام آوران علمی و فرهنگی در آرامستان تحت عنوان باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز مشتمل بر ۱۱ ماده و ۷ تبصره به تصویب شورای اسلامی شهر شیراز رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار