داود شفیعی بخشدار جویم ضمن تایید مشکلات معیشتی مردم و کم شدن قدرت خرید به دلیل گرانی اقلام خوراکی از جمله برنج و همچنین مصرف بیشتر نان گفت که برای افزایش قیمت نان هیچ بخشنامه ای در شهرستان لارستان ابلاغ نشده و اگر در شهرستان های دیگر اجرا کرده اند، خلاف قانون بوده و چنانچه ابلاغ شود حق تمام نانوایی هاست که اجرا کنند
کد خبر: ۹۸۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲ 26 July 2021

تابناک فارس  به نقل از ایرنا: مروز در حالی صدای گلایه نانوایی‌های شهر جویم از آنچه اجرا نشدن تعرفه‌های جدید نان به گوش می‌رسد که شکایت های مردمی از کمبود این کالای اصلی هم جریان دارد.
سال گذشته در جلسه بخشداری جویم مشکلات نانوایی ها بررسی و مکاتباتی نیز صورت گرفت و اخبار آن نیز رسانه ای شد اما داستان مشکلات نانوایی ها داستان یک روز و دو روز نیست و به جایی رسیده که در فضای مجازی نیز منعکس می شود و مردم نانوایی ها را مقصر می دانند و نانوایی ها نیز از مسئولین مربوط گلایه دارند.
با شرایط اقتصادی امروز جامعه و مشکلات معیشتی،قدرت خرید مردم کم شده و به علت گرانی برخی اقلام از جمله برنج، مردم به مصرف بیشتر نان روی آورده اند و هنگامی که به نانوایی ها مراجعه می کنند و با کمبود نان مواجه می شوند،گلایه های خود را مطرح می کنند.
طی روزهای اخیر که بحث کمبود نان در فضای مجازی مطرح شده و همچنین افزایش قیمت که البته در جویم فعلا افزایش قیمتی نبوده، نانوایی ها را بر آن داشت تا با حضور در بخشداری جویم مسائل و مشکلات واحد صنفی خود را پیگیری کنند.
نانواداران و کارگران می گویند در صورت رفع نشدن مشکل، واحدهای صنفی خود را تعطیل می کنیم و دست از کار می کشیم.
آنان می گویند: آیا گران شدن نان ادعایی منطقی است یا خیر؟ آیا اگر بخشنامه ای برای افزایش نان ابلاغ شده چرا در لارستان اینگونه نیست در حالی که اکثر شهرها همچون شیراز، افزایش قیمت نان را اجرا کرده اند؟
پرسش دیگر آنان این است که چرا حقوق کارگران نانوایی ها طبق قانون کار اجرا نمی شود؟چرا هربار جز قول و وعده های بی پشتوانه چیزی نصیبمان نمی شود؟

آنگونه که از سخنان این افراد برمی آید کارگران نانوایی ها از حقوق و دستمزد خود ناراضی هستند و حتی کارفرمایان آنها نیز از این امر ناراحتند که نمی توانند نیاز مالی نیروهای خود را برطرف کنند و در صورت ادامه این وضعیت متضرر خواهند شد چرا که کارگران میل و رغبتی برای کار نخواهند داشت.
مشکل دیگر نانوایی های جویم که در جلسه سوم مردادماه آنها با بخشدار مطرح شد کمبود سهمیه آرد است که به آخر ماه نرسیده، تمام می شود و نمی توانند جوابگوی نیاز اصلی روزانه مردم باشند و با اعتراض و گلایه شهروندان روبرو خواهند شد.
از نظر نانوایی های شهر جویم،این مشکلات در لارستان بیش از شهرستان های دیگر است و بطور مثال استفاده از دستگاه های مستقیم پخت نان در اکثر استان ها مجاز است، اما در لارستان مجاز نیست.
داود شفیعی بخشدار جویم ضمن تایید مشکلات معیشتی مردم و کم شدن قدرت خرید به دلیل گرانی اقلام خوراکی از جمله برنج و همچنین مصرف بیشتر نان گفت که برای افزایش قیمت نان هیچ بخشنامه ای در شهرستان لارستان ابلاغ نشده و اگر در شهرستان های دیگر اجرا کرده اند، خلاف قانون بوده و چنانچه ابلاغ شود حق تمام نانوایی هاست که اجرا کنند
وی درباره پخت نان با دستگاه مستقیم نیز به بهداشتی بودن آن اشاره کرد و افزود: در زمینه مشکلات مطرح شده قطعا با مرکز شهرستان و مسئولین مربوط مکاتباتی انجام خواهیم داد تا به نتیجه مطلوبی برسیم.
شفیعی ادامه داد:‌نانوایی ها نیز بایستی مواردی همچون فروش غیر مجاز آرد،زمان بندی،کیفیت نان،میزان مصرف واقعی و جلب رضایت مردم را در نظر بگیرند و مراقب باشند تا مشکلی به وجود نیاید.
وی گفت:‌شهروندان از نانوایی های محله خود نان تهیه کنند و به دو یا سه نانوایی کفایت نکنند تا مشکلات شلوغی صف نانوایی و کمبود نان به وجود نیاید.

بخش جویم با جمعیتی حدود ۲۵ هزار نفر و ۱۱ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۶۰ کیلومتری لارستان واقع شده است.

لارستان در جنوب استان فارس است که شهر لار مرکز آن حدود ۳۸۰ کیلومتر با شیراز فاصله دارد.

برچسب ها: نان ، قیمت نان ، گرانی نان ، جویم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار