شنیده‌ها حاکی از آن است که انتصاب دو نفر از اساتید برجسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت جدید جدی شده است.
کد خبر: ۹۸۲۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱ 02 August 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: روزشمار استقرار دولت جدید آغاز شده است و چهاردهم مردادماه رسما رئیس جمهور جدید مسئولیت را خواهد پذیرفت و لذا مردادماه ماهی سرنوشت‌ساز برای کشور و آینده‌ای خواهد بود که طی چهار سال آتی رقم خواهد خورد.

از زمان برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ تا کنون که حدود یک ماه می‌گذرد گزینه‌های مختلفی برای انتصاب افراد در دولت جدید بر مسندهای مختلف از سوی رسانه‌ها مطرح شد.

دولت نیز با راه‌اندازی سامانه‌ای خواستار مشارکت مردم در پیشنهاد افراد مد نظر برای انتصاب در دولت جدید شد، لذا هفته پیش رو هفته‌ای حساس و پرچالش برای کشور خواهد بود.

در این میان بزرگان هر استان در تلاش هستند تا سهمی در دولت جدید داشته باشند و به این ترتیب موجبات پیشرفت بیشتر استان خود را در جذب اعتبارات و اجرای پروژه‌ها فراهم کنند.

استان فارس نیز به‌عنوان یکی از استان‌های مهم به‌ویژه در جنوب کشور به دنبال کسب سهم عمده‌ای در دولت جدید است.

پس از مطرح شدن گزینه‌های مختلفی در مسئولیت‌های مختلف کشوری در حد وزارت از این استان، حالا انتصاب دو گزینه برای وزارت بهداشت بیش از پیش قوت گرفته است و شنیده‌ها حاکی از آن است که دکتر کامران باقری لنکرانی و دکتر محمدهادی ایمانیه دو گزینه مطرح شده برای وزارت بهداشت هستند.

بدون شک استان فارس به عنوان قطب پزشکی کشور و بهره‌مندی از تجهیزات بالای پزشکی، داشتن پزشکان خبره و عملکرد مطلوب در حوزه بهواشت و درمان گنجینه مناسبی از اساتید برجسته حوزه پزشکی است لذا انتصاب وزیر بهداشت از استان فارس دور از انتظار نیست.

در این میان نام دکتر کامران باقری لنکرانی در بین گزینه‌های تصدی وزارت بهداشت به گوش می‌خورد. کسی که پیش از این سابقه وزارت بهداشت را در در سال های ۸۴ تا ۸۸ در کارنامه خود دارد و اکنون رئیس مرکز شورای سیاست‌گذاری تحقیقات سلامت فارس است.

این استاد برجسته دانشگاه علوم پزشکی شیراز که از تحصیل‌کردگان همین دانشگاه است، عضو هیئت علمی و از اساتید برجسته و بنام گوارش در سطح کشور است.

از طرفی انتخاب دکتر محمدهادی ایمانیه به‌عنوان پزشک برجسته حوزه گوارش اطفال با سابقه ریاست بیش از ۱۲ سال در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز، پیگیری احداث بیمارستان شماره دو نمازی شیراز، راه‌اندازی مجمع خیرین تامین سلامت فارس، پیگیری اجرای پروژه شهر سلامت شیراز و ... به عنوان وزیر بهداشت نیز به صورت جدی مطرح شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار