رئیس پلیس فتا استان فارس نسبت به کلاهبرداری با پیامک جعلی سامانه ثنا هشدار داد.
کد خبر: ۹۸۳۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۲ 03 August 2021

تابناک فارس هب نقل از صدا و سیما: حشمت سلیمانی گفت: در این روش مجرمان سایبری با ارسال پیامک با محتوایی مانند ثبت شکوائیه یا ابلاغ حکم، کاربران را به آدرس جعلی هدایت می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند تا مبلغ ناچیز یک یا دو هزار تومان را پرداخت کنند که به محض واریز وجه، اطلاعات کارت بانکی فرد را کسب می‌کنند وکل حساب شخص را به سرقت می‌برند.
رئیس پلیس فتا استان، افزود: لینک معرفی شده در این پیامک‌ها یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این ترفند اطلاعات کارت بانکی فرد را به سرقت می‌برند.
سلیمانی، با بیان اینکه از سوی سامانه ثنا پیامکی با شماره تلفن‌های شخصی و اپراتور‌های مختلف تلفن همراه برای متقاضی ارسال نمی‌شود و فرد باید از طریق سامانه و کد رهگیری درخواست‌های قضایی خود را پیگیری کند از هم استانی‌ها خواست که پس از دریافت این‌گونه پیامک‌ها سریع اقدام به پرداخت وجه نکنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند.
وی، در پایان گفت: ۷۰ درصد از پرونده‌های سایبری که در استان تشکیل می‌شود در حوزه‌های مالی و اقتصادی که از این تعداد ۵۵ درصد کلاهبرداری‌های اینترنتی شامل سایت‌هایی که آگهی محور هستند مانند سایت دیوار و شیپور است و ۱۵ درصد از جرایم مالی دیگر در حوزه فیشینگ و برداشت‌های غیر مجاز است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار