مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پیامی جان باختن ۴ تن از نیرو‌های امدادی اطفای حریق ارتفاعات جنگلی منطقه هایقر شهرستان فیروزآباد را تسلیت گفت.
کد خبر: ۹۸۳۷۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 05 August 2021

تابناک فارس به  نقل از باشگاه خبرنگاران: عبدالحسن صمددنژاد، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس در پی شهادت ۴ تن از نیرو‌های اطفای حریق ارتفاعات جنگلی منطقه هایقر پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام امده است:

خبر تلخ و غم انگیز ۴ نفر از قربانیان آتش سوزی اراضی جنگلی منطقه هایقر شهرستان فیروز آباد موجب تأسف و تألم فراوان شد.

بدون شک رشادت و برومندی این جوانان غیور و دلیران بی باک و شجاع تا ابد در قلب و جان مردم این دیار باقی خواهد ماند و از تلاش بی ریا، صادقانه، خالصانه و عاشقانه این عزیزان به نیکی یاد خواهد شد.

اینجانب ضمن ابراز تاسف و همدردی این حادثه غم انگیز و جانکاه را به خانواده‌های معزا، بستگان، مردم شریف شهرستان فیروزآباد و به ویژه منطقه روستای چهار قاش از توابع بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد، جامعه سبزجنگل، فعالان، محافظان، دوستداران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد، تسلیت عرض می‌کنم.

ناصر، حامد، رضا و جهانبخش بهزادی اعضای یک خانواده روستایی در چهارقاش در بخش مرکزی شهرستان فیروزآباد با دیدن شعله‌های آتش به یاری نیرو‌های امدادی آمدند و جان خود را در راه دفاع از میراث طبیعی آیندگان ایران هدیه کردند.

آتش‌سوزی تنگه هایقر فیروزآباد که دوشنبه ۱۱مرداد آغاز شد، امروز با اعزام سه بالگرد و حضور نیرو‌های امدادی و مردمی و بسیج ظرفیت‌ها و امکانات مهار شد.

حسین آرگیو فرماندار شهرستان فیروزآباد نیز ضمن تسلیت به خانواده و بازماندگان جانباختگان گفت: در حال برنامه‌ریزی هستیم که روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه مراسم تشییع پیکر این شهدای راه خدمت را با شکوه خاصی برگزار کنیم.

تنگه هایقِر در روستای رودبال و در فاصله ۳۵ کیلومتری فیروزآباد فارس قرار دارد که به گرند کانیون ایران شهرت دارد، ارتفاع این تنگه ۴۵۰ متر است و حدود هشت تا ۱۴ کیلومتر طول دارد و در عمق آن نیز رودخانه قره آقاج عبور می‌کند.

در این منطقه گونه‌های گیاهی همچون بنه، بادام کوهی (الوک) کُل خُنگ، گیاه تربین، درخت ارژن، کهکم، آویشن، ریواس، انار، گیلاس وحشی، کتیرا، گل گاوزبان و گل بنفشه و کندو‌های عسل طبیعی و گیاه تلو نیز وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار