رئیس جهاد دانشگاهی استان فارس از شروع به کار دومین مرکز ناباروری این استان در دهه مبارک فجر خبر داد.
کد خبر: ۹۸۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 08 August 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: مظاهر بابایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اجرای طرح سرباز ماهر با همکاری وزارت ورزش و جوانان و نیرو‌های مسلح در قالب آموزش مهارت زندگی ماهانه هزار و 100 سرباز، آموزش مشاغل خانگی اتصال به بازار کار برای 3 هزار نفر افراد دیپلم بالای 18 سال اجرایی و عملیاتی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ارزیابی تخصص مدیران در انتصاب و انتخاب، راه‌اندازی مرکز آموزش‌های تخصصی، آموزش نیرو‌های مسلح در قالب طرح حکمت، درآمدزایی در حوزه آموزشی، پنجمین جشنواره شهود قدسی و شعر باران ازجمله عملکرد این مرکز است.

بابایی بیان کرد: راه‌اندازی مرکز فناوری سلامت گروه تجهیزات پزشکی شامل ضدعفونی محیط، ساخت دستگاه مبارزه با سوسک خرطومی و نیز مرکز تحقیقات بنیاد گیاهان دارویی از سوی مرکز جهاد دانشگاهی استان فارس اجرایی و عملیاتی شده است.

 

این مسئول از راه‌اندازی دومین مرکز ناباروری در د هه مبارک فجر خبر داد و افزود: برای فضاسازی و تجهیز دومین مرکز ناباروری استان فارس نیاز به 20 میلیارد تومان هزینه است و در صورت تأمین این میزان این مرکز به بهره‌برداری کامل می‌رسد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم که از سوی مقام معظم رهبری در مورد تربیت جوانان، اعلام شده است، افزود: جهاد دانشگاهی در اجرای این طرح با تربیت مدیران جوان که سکان‌دار این بیانیه هستند، از اولویت‌های مرکز جهاد دانشگاهی است.

این مقام مسئول در ادامه در مورد وضعیت بازسازی ساختمان آسیب دیده جهاد دانشگاهی فارس در اغتشاشات آبان 98 پاسخ داد و گفت: متأسفانه علی‌رغم تمام پیگیری‌هایی که انجام دادیم، هیچ حمایتی از سوی مسئولان امر برای بازسازی ساختمان عدالت جهاد دانشگاهی فارس نشد و هنوز مرمت بخشی از این ساختمان باقی مانده است و امیدواریم بتوانیم از اعتبارات داخلی برای تعمیر و مرمت این بخش استفاده کنیم البته ممکن است که مجبور شویم کاربری ساختمان عدالت را تغییر دهیم و دانشگاه و مراکز آموزشی را به مکان دیگری منتقل دهیم.

رئیس جهاد دانشگاهی فارس تأکید کرد: عدم حمایت مسئولان از بازسازی این ساختمان آموزشی باعث شد، یک طرح ملی که می‌توانست از دو سال پیش شروع به فعالیت کند، به تأخیر افتد و امروز ما را دچار مشکل کند.

بابایی همچنین با ذکر این نکته که جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی بر آمده از مردم است و این مسئله صرفاً یک شعار نیست، گفت: جهاد دانشگاهی بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و مأموریت‌هایی که به آن محول شده و در راستای اهداف نظام گام بر می‌دارد و فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد.

وی یادآور شد: اینکه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی گاهی اوقات تسریع شده یا کند می‌شود به نگاه دولتمردان باز می‌گردد که چه نگاهی به این نهاد دارند ولی به این معنا هم نیست که در جهاد دانشگاهی کار تعطیل شود به همین دلیل می‌گوییم که جهاد دانشگاهی یک سازمان غیرسیاسی است و می‌تواند فعالیت‌های خود را تحت هر شرایطی انجام دهد ولی اگر حمایت دولت باشد، سریع‌تر می‌تواند فعالیت‌های خود را به سرانجام برساند و همین مسئله هم شاخصه جهاد دانشگاهی است که تا امروز توانسته است، پویایی خود را حفظ کند.

برچسب ها: افتتاح ، مرکز ، ناباروری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار