افزایش مصرف برق احتمال بازگشت خاموشی‌ها به برخی از مناطق فارس و جنوب کشور در روز‌های پیش رو را تقویت کرد.
کد خبر: ۹۸۴۷۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 09 August 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سخنگوی صنعت برق و مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر اعلام کرد: متوسط مصرف هفته گذشته برق در فارس و جنوب کشور نسبت به سقف مجاز حدود ۱۷ درصد بیش از حد مجاز بوده است.

محسن جواد‌ی آزاد افزود: با توجه به پیش بینی افزایش دما در هفته جاری و استمرار آن در هفته آینده، باید منتظر بروز خاموشی‌ها و فعال شدن جدول آن باشیم.

وی تأکید کرد: از ابتد‌ای این هفته میزان مصرف به صورت ساعتی در حال افزایش بوده که با توجه به شرایط شبکه سراسری در صورت استمرار وضعیت موجود احتمال ناترازی بین تولید و مصرف وجود دارد.

جواد‌ی آزاد یادآور شد: در صورت همکاری مشترکان و کاهش بار احتمالا مشکلی در منطقه ایجاد نخواهد شد، اما تا پایان مرداد همچنان باید منتظر روز‌های گرم‌تر و افزایش مصرف برق به صورت منقطع یا متوالی باشیم.

این مسوول با بیان این که مدیریت اثر بخش و اصلاح الگو مهم‌ترین رویکرد‌ها برای عبور از اوج مصرف برق در تابستان ۱۴۰۰ ، گفت: متخصصان حوزه برق در فارس و جنوب کشور در تابستان جاری همه توان حرفه‌ای و تخصصی را برای عبور از نقطه اوج مصرف به کار بسته اند.
سخنگوی صنعت برق و مدیر روابط عمومی شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر از دیگر محور‌ها برای عبور از نقطه اوج مصرف برق تابستان ۱۴۰۰ را هماهنگی بین شرکت‌های توزیع و شرکت برق منطقه‌ای دانست و گفت: هر کدام از این شرکت‌ها راهکار‌های مدیریتی را اعلام کرده اند و جمیع این راهکار‌ها بررسی شده و در این زمینه براساس برنامه ریزی حرکت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار