نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز طرحی برای تقسیم استان فارس به دو استان فارس شمالی و جنوبی مطرح نشده است.
کد خبر: ۹۸۵۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۰ 10 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:جعفر قادری بیان کرد: چهار طرح برای ایجاد استان‌های جدید و تقسیمات جدید کشور مطرح شده است اما این طرح‌ها هنوز در کمیته‌های مربوطه نیز مطرح نشده‌اند تا بتوان در خصوص آن تصمیم گیری کرد لازم به ذکر است که این طرح‌ها پس از مطرح شدن در کمیته مربوطه باید در کمیسیون‌های تخصصی نیز مطرح شوند.

وی ادامه داد: اگر این طرح‌ها بتوانند در کمیسیون‌های مربوطه که به صورت تخصصی در مورد آن به بیان دیدگاه پرداخته می‌شود رأی بیاورند در صحن علنی مجلس نیز نسبت به مطرح شدن آنها اقدام خواهد شد تا پس از رأی گیری در خانه ملت در صورتی که نمایندگان ملت به آن رأی موافق دهند به مراجع بالاتر ارسال خواهد شد.

قادری تاکید کرد: این طرح به اینگونه است که به چهار استان کشور این اجازه را خواهد داد که تقسیمات کشوری جدیدی داشته باشند که استان فارس نیز بر اساس پیشنهادی که نماینده جهرم در مجلس شورای اسلامی ارائه کرده جزئی از این طرح خواهد بود.

او در خصوص جزئیات این طرح نیز، گفت: در این طرح که بر اساس پیشنهادی از سوی نماینده جهرم مطرح شده است فارس به دو استان فارس شمالی و جنوبی تقسیم خواهد شد و فارس جنوبی نیز به مرکزیت شهرستان جهرم تشکیل می‌شود.

گفتی است این طرح به گفته جعفر قادری هنوز در کمیته مربوطه نیز اعلام وصول نشده است.

کد خبر 5276093

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار