مهدی نصیری با بیان اینکه مجموع گاوهای شیری این شهرستان 1300 راس است، تصریح کرد: ماهیانه 400 تن شیر در گاوداری های مذکور تولید می شود.
کد خبر: ۹۸۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷ 10 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: مهدی نصیری با بیان اینکه مجموع گاوهای شیری این شهرستان 1300 راس است، تصریح کرد: ماهیانه 400 تن شیر در گاوداری های مذکور تولید می شود.

وی با تأکید بر اینکه عمده این نژادهای شیری از نژاد هلشتاین و آمیخته می باشند، بیان کرد: نژاد گاو هلشتاین از جمله پر شیرترین نژادهای دنیا به شمار می رود و با سازگاری بالادر تمام کشورهای جهان به خوبی پرورش یافته و به بیشترین تولید کننده شیر با کمترین درصد چربی شهرت دارد.

او افزود: شیر تولیدی از این گاوداری ها، روزانه روانه کارخانه های شیر پگاه و رامک می شود.

توزیع 760 تن نهاده دامی

نصیری ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، به این گاوداری های شیری 760 تن نهاده دامی یارانه دار، توسط تعاونی دامداران شهرستان سپیدان با نظارت مستقیم مدیریت جهاد کشاورزی توزیع شده است.

به گفته وی؛ به گاوداری های صنعتی و گاوداری های نیمه صنعتی بالای 40 رأس، نهاده یارانه ای به صورت خام تخصیص می یابد و گاوداری های نیمه صنعتی کمتر از چهل رأس، خوراک یارانه ای دریافت می کنند.

نصیری ابراز کرد: در سال جاری توزیع این نهاده های دولتی شامل 270 تن جو، 300 تن ذرت، 80 تن کنجاله سویا، 40 تن سبوس و 70 تن خوراک دام بوده است.

برچسب ها: تولید ، شیر ، سپیدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار