هم اینک نیز صدای رفتن تیم شهدای قشقایی به گوش می رسد زیرا در این شرایط سخت اقتصادی تیم داری کردن برای بخش خصوص نه تنها سود ندارد، بلکه ضرر هم دارد و سرمایه گذاری روی فوتبال نیمه حرفه ای ایران زیان آور است برای همین هم همه ساله شاهد فروش و یا واگذاری تیمی از استان به استانی دیگر بودیم.
کد خبر: ۹۸۵۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۱ 11 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فراهم نبودن زیر ساخت ها برای حرفه ای کردن فوتبال از زمانی کلید خورد که شاهد فروپاشی بسیاری از تیم ها مطرح و قدیمی کشور بودیم زیرا هیچ گونه تسهیلاتی برای بخش خصوصی در این پروژه غیرکارشناسی شده تعریف نشده بود.
فوتبالی که حق پخش تلویزیونی ندارد و قانون کپی رایت اجرا نمی شود نباید انتظار داشت که بخش خصوصی وارد این چرخه پرهزینه شود.
برق شیراز، پاس و راه آهن تهران و .. از جمله تیم های ریشه دار و قدیمی کشور بودند که حتی پاس تهران قهرمان جام باشگاه های آسیا شد اما هم اینک از این تیم هیچ آثاری وجود ندارد زیرا واگذاری تیم ها به بخش خضوص براساس یک فرایند اساسی و حرفه ای صورت نگرفته بود و با عجله تیم ها واگذار و نابود شدند.
مرصاد، بهمن، برق نوین، کارا و .. در شیراز از جمله تیم هایی بودند که بخش خصوصی به امید اینکه سرمایه گذاری بر روی فوتبال برایشان سودی داشته باشد وارد چرخه فوتبال شدند اما پس از مدت کوتاهی عطای کار را به لقایش بخشیدند و دیگر هم نامی از آنها نیست.
صدای رفتن قشقایی؟
هم اینک نیز صدای رفتن تیم شهدای قشقایی به گوش می رسد زیرا در این شرایط سخت اقتصادی تیم داری کردن برای بخش خصوص نه تنها سود ندارد، بلکه ضرر هم دارد و سرمایه گذاری روی فوتبال نیمه حرفه ای ایران زیان آور است برای همین هم همه ساله شاهد فروش و یا واگذاری تیمی از استان به استانی دیگر بودیم.
مدیر عامل باشگاه قشقایی طی نامه ای که تصویر آن چهارشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، اعلام کرده است که قصد واگذاری تیم به استانی دیگر دارد.
مدیرعامل باشگاه قشقایی: دیگر توان هزینه کردن در فوتبال ندارم
مدیرعامل باشگاه قشقایی شیراز با بیان اینکه در فصل گذشته حدود ۱۳ میلیارد تومان هزینه کرده ام به خبرنگار ایرنا گفت: برای لیگ جدید با توجه مشکلات اقتصادی نیاز است که حدود ۲۵ میلیارد تومان هزینه کنیم تا تیمت بتواند در لیگ بماند.
روح الله نجف پور ادامه داد: تیم داری کردن دیگر صرف ندارد و اگر بخواهیم ادامه دهیم با سرمایه اندک تیم به لیگ پایین تر سقوط خواهد کرد و بهتر است که تیم را واگذار کنیم.
فروش نقدی
وی اضافه کرد: با چند خریدار در استان های دیگر مذاکره کردیم و حتی به توافق هم رسیده ایم اما اگر در استان فارس فردی پیدا شود که این تیم را به صورت نقد بخرد اولویت به استان فارس است در غیر این صورت ناگزیرم تیم را به استانی دیگر واگذار کنیم.
سه روز مهلت
نجف پور با اظهار اینکه نباید فرصت را برای فصل بعد از دست بدهیم گفت : خریداران در استان فارس سه روز مهلت دارند تا بیایند و ما کار را تمام کنیم در غیر این صورت مجبوریم تیم را به استانهایی همچون اصفهان، هرمزگان و مازندران که مذاکره کردند و به توافق هم رسیدیم ، انتقال بدهیم.
مدیرکل ورزش و جوانان فارس: تیم در استان حفظ می‌شود
مدیرکل ورزش و جوانان فارس در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با چند نفر در بخش خصوصی صحبت کرده ایم و قرار است یکی ازآنها تیم قشقایی را بخرد.
عباس حاجی زاده افزود: می کوشیم این تیم را در استان فارس حفظ کنیم و با خریداران نیز مذاکره کرده ایم تا تیم قشقایی را در این استان حفظ کنیم.
خریدار تیم : طی فرایند قانونی تیم واگذار شود
اما شخصی که حاضر است تیم را خریداری کند به خبرنگار ایرنا گفت: برای اینکه تیم در استان بماند و جوانان فوتبالیست فارس دلسرد نشوند طی یک فرایند قانونی حاضریم تیم قشقایی را برای مردم فارس بخریم.
حسین حیاتی که پیشتر عضو هیات مدیره باشگاه برق شیراز بوده می گوید: ما خریدار هستیم و حاضریم با فروشنده بر سر معامله به صورت قانونی مذاکره کنیم.
وی اضافه کرد: براساس فرایندی که در فدراسیون فوتبال برای انتقال تیم ها گذاشته شده کار خواهیم کرد زیرا قیمت تیم ها در لیگ های مختلف یک عرف دارد.
هیات فوتبال فارس: برای مدیرعامل باشگاه قشقایی توضیحات لازم را دادیم
رییس هیات فوتبال فارس هم در این باره به ایرنا گفت: طی تماسی که مدیرعامل باشگاه قشقایی با ما داشت خواستار اطلاع چگونگی انتقال تیم شد که ما نیز توضیح دادیم.
غلامعلی هنرپیشه ادامه داد: مدیر عامل باشگاه قشقایی دیگر توان هزینه کردن تیم را ندارد و نمی شود به زور وادارش کرد که تیم داری کند هر چند سیاست ما حفظ تیم در فارس است.
وی اضافه کرد: مدیرکل ورزش و جوانان فارس اعلام کرده است که چند نفر خواستار در اختیار گرفتن تیم قشقایی هستند که این خبرخوبی برای علاقه مندان به این تیم پر طرفدار است و همه هم و غم ما این است که تیم در فارس حفظ شود.
هجدهم آذر ماه سال ۹۲ بود که نخستین باشگاه فرهنگی ورزشی ایل قشقایی فعالیت رسمی خود را در شیراز آغاز کرد.
باید منتظر ماند و دید چه اتفاقی طی چند روز آینده خواهد افتاد.
تیم قشقایی شیراز در لیگ دسته یک فصل گذشته فوتبال با ۴۲ امتیاز در رده چهاردهم ایستاد و با شکست دادن تیم های صدر جدولی شگفتی ساز شد.



برچسب ها: تیم فوتبال ، قشقایی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار