بنا بر نقشه جدید رنگبندی مراکز خدمات جامع سلامت دانشکده علوم پزشکی لارستان تا تاریخ ۱۳ لغایت ۱۹ مردادماه ۱۴۰۰ شهرهای لار، خنج و اوز فوق قرمز اعلام شدند.
کد خبر: ۹۸۶۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۹ 14 August 2021

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان، حامد هاشمی معاون فنی حوزه معاونت بهداشتی دانشکده اظهار داشت: روند ادامه دار موارد ابتلا ، بستری و مرگ در هفته جدید ادامه یافت و متاسفانه کشف و بیماریابی حدود ۱۰۰۰ مورد ابتلای جدید ، حدود ۸۰ مورد بستری جدید ، ۲۰مورد موارد بستری بدحال و ۱۵ مورد مرگ در هفته جدید بیانگر وضعیت بسیار نامساعد بیماری است.

وی افزود:قابل ذکر است که موارد کشف شده ، کمتر از نیمی از موارد واقعی ابتلا در جامعه می باشد و بسیاری از موارد جهت نمونه گیری و بیماریابی قطعی مراجعه ننموده اند ، لذا تخمین زده می شود که بیش از ۲۰۰۰ مورد ابتلای جدید درهفته جاری بروز کرده است.

هاشمی گفت: متاسفانه در نوع دلتا موارد ابتلا ، بستری ، بدحال و مرگ در حال بروز در سنین پائین تر می باشد و بدلیل تعداد زیاد بیماران و فشارکاری مضاعف بر روی سیستم بهداشت و درمان و محدودیت نیروی انسانی ، منابع ، تجهیزات و دارو امکان مدیریت بیماران هر روز پیچیده تر و سخت تر خواهد شد ،لذا امکان افزایش موارد مرگ و میر با ادامه روند کنونی اجتناب ناپذیر خواهد بود.

وی تصریح کرد: بروز ۱۸ منطقه فوق قرمز ، ۵ منطقه قرمز و ۶ منطقه نارنجی بر اساس شاخص های ابتلا و بستری چالش جدی محسوب می شود که علیرغم تمام هشدارهای اعلام شده و عدم توجه به آنها به وقوع پیوسته است.

هاشمی خاطرنشان کرد: در گزارشهای قبلی هم عنوان شد که تا زمان رسیدن به پوشش مناسب ایمنسازی در جمعیت در معرض خطر کماکان بهترین راه کنترل بیماری رعایت پروتکل های بهداشتی و عدم برگزاری و شرکت در تجمعات و دورهمی ها است ، قابل ذکر است که با تلاش شبانه روزی سیستم بهداشت و درمان تاکنون ۵۴ درصد از جمعیت بالای ۴۰ سال زیرمجموعه علوم پزشکی لارستان یک نوبت واکسن و حدود ۱۰ درصد از جمعیت بالای ۴۰ سال هر دو نوبت واکسن را دریافت نموده اند ، طی رایزنی های مداوم تامین واکسن جهت رسیدن به پوشش مطلوب ایمنسازی در حال انجام است و ان شاالله تا چندماه آینده کلیه افراد بالای ۱۸ سال علیه بیماری واکسینه خواهند شد.

 

 

برچسب ها: کرونا ، لار ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار