فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز گفت: ۵ انبار بزرگ احتکار فروشگاه های بزرگ زنجیره ای با تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) به ارزش بیش از ۸۰ میلیارد تومان با هماهنگی مقامات دستگاه قضایی اعمال قانون شد.
کد خبر: ۹۸۸۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 24 August 2021

تابناک فارس به نقل از شیرازه: مجید علیپور فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) شیراز  در جمع اصحاب رسانه با اعلام خبر کشف انبار بزرگ احتکار کالا توسط سربازان گمنام این ناحیه گفت: 5 انبار بزرگ احتکار فروشگاه های بزرگ زنجیره ای در شیراز با ارزش بیش از 80 میلیارد تومان و بیش از 100 میلیون تومان کالای قاچاق کشف و با هماهنگی مقامات دستگاه قضایی اعمال قانون شد.

وی افزود: برخی از برند های خاص هایپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای دارای انبار هایی هستند که خلاف ضوابط و مقرارات بوده و به سازمان صمت اعلام نشده و خارج از سیستم توزیع اقدام به نگه داری کالا می کنند که به عنوان احتکار کالا تلقی می شوند.

به گفته فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بقیه الله (عج) عمده محصولات کشف شده کالا های اساسی و مصرفی مردم است که باعث سودجویی عده ای از افراد شده بود.

علیپور رشد فروشگاه های زنجیره ای را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: شاهد هستیم که فروشگاه های زنجیره ای بزرگی روز به روز در نقاط مختلف شهر فعالیت دارند و با تبلیغات وسیع مبنی بر تخفیف ها مردم را تشویق به خرید می کنند اما در کنار ایجاد فرصت های شغلی، مشکلاتی متوجه اینگونه مکان ها است.

وی ادامه داد: اولین مشکل تخفیف های غیر واقعی است چراکه بعضی از فروشگاه ها با ثبت سفارش از تولید کننده و با وزن در خواستی محصول تهیه می شود و وقتی در معرض فروش قرار می دهند قیمت واقعی با کیفیت و یا مشخصات محصول مطابقت ندارد بنابراین تخفیفات اعلامی واقعی نیست بنابراین فضای رقابتی کاذبی ایجاد می شود لذا لازم متولیان نظارتی اهتمام بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند.

علیپور با اشاره به همکاری نهاد های مختلف برای جلوگیری از فساد و تخلفات اقتصادی گفت: امیدواریم با همکاری نهاد های نظارتی و هم افزایی بین دستگاه های متولی شاهد قطع دست درازی افراد سودجو از معیشت و سفره مردم باشیم.

علیپور در پایان سخنان خودش با اشاره به نقش مهم و موثر مردم در حل مشکلات و معظلات جامعه گفت: ستاد خبری 114 بسیج آماده دریافت هرگونه گزارش مردمی در حوزه های مختلف به خصوص اقتصادی است و هموطنان عزیز می توانند از طریق این شماره تلفن گزارشات خودشان را برای پیگیری اعلام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار