پیکر جهانبخش بهزادی چهارمین مدافع طبیعت در آتش سوزی تنگه هایقر فیروزآباد فارس تشییع و به خاک سپرده شد.
کد خبر: ۹۸۸۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵ 26 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: در آیین به خاک سپاری این مدافع طبیعت که چهارشنبه با حضور مردم و مسئولان برگزار شد شرکت کنندگان در سوگ این مدافع طبعیت به عزاداری پرداختند.

آتش ۱۱ مردادماه ۱۴۰۰ به جان طبیعت زیبای تنگه هایقر فیروزآباد افتاد و بعد از تلاش حدود ۴۸ ساعته ۱۳ مردادماه مهار شد اما در این حادثه سه نفر از مدافعان طبیعت از طایفه بهزادی جان باختند.

در این حادثه تلخ حامد، ناصر و رضا بهزادی برای دفاع از محیط زیست منطقه آسمانی شدند و چهارشنبه دوم شهریور ۱۴۰۰، مصدوم این رخداد جهانبخش بهزادی نیز بعد از تحمل ۲۰ روز مصدومیت و سوختگی به این مدافعان طبیعت پیوست.

تنگه هایقر در روستای رودبال واقع در فاصله ۳۵ کیلومتری فیروزآباد فارس قرار دارد. ارتفاع این تنگه ۴۵۰ متر است و حدود هشت تا ۱۴ کیلومتر طول دارد و در عمق آن نیز رودخانه قره آقاج از میان آن عبور می کند.
در این منطقه گونه های گیاهی همچون بنه، بادام کوهی ( الوک ) کُل خُنگ، گیاه تربین که در رنگ رزی به کار می رود ، درخت ارژن، کهکم، آویشن، ریواس، انار،گیلاس وحشی، کتیرا، گل گاوزبان و گل بنفشه و کندو های عسل طبیعی و گیاه ّتلو نیز وجود دارد.
همچنین، خرس ، پلنگ ،کفتار ، روباه ، کَل ، بُزکوهی ، میش ،قوچ و پازن ، هم در این منطقه وجود داشته که بسیاری از این گونه ها از جمله خرس نسل آن از بین رفته اما پلنگ در این کوه ها دیده شده است.
شهرستان فیروزآباد در ۹۲ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار