مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضاء گفت: پیش بینی می شود از اوایل شهریور ماه تا پایان آذر ماه آتی قریب به 2750 تن انواع مختلف زیتون از باغ های این شهرستان برداشت و روانه صنایع غذایی شود.
کد خبر: ۹۸۹۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰ 29 August 2021

تابناک فارس به نقل از ایانا: منصور امیریان با بیان سطح 550 هکتاری باغ های زیتون شهرستان بیضاء تصریح کرد: اندکی بیش از 300 هکتار از باغ های زیتون این شهرستان به ارقام کنسروی و قریب به 247 هکتار نیز به ارقام روغنی اختصاص دارد.

این مقام مسئول با اشاره به وچود ارقام زیتون تخم کبکی، کنسروالیا، زرد، دزفول، شنگه، فیشمی، شیراز و دراک در باغ های شهرستان بیضاء ابراز کرد: برخی ارقام مانند رقم زرد بهترین کیفیت در سطح کشور را دارد و درصد روغن احصاء شده با توجه به شرایط محیطی و زمان برداشت از ۱۵ تا ۲۲ درصد متفاوت است.

به گفته وی؛ کشت و توسعه باغ های زیتون به عنوان محصولی کم آب بر و در راستای صرفه جویی و افزایش بهره وری از منابع آبی به کشاورزان شهرستان بیضاء توصیه می شود.

او اظهار کرد: کار برداشت زیتون با استفاده از نیروی انسانی و به صورت یدی انجام می‌گیرد از این رو اشتغالزایی بالا و قابل توجهی در فصل برداشت زیتون ایجاد می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار