رضا محمدیان در کمیسیون گردشگری و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است.
کد خبر: ۹۸۹۷۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 30 August 2021

تابناک فارس به نقل از مهر:رضا محمدیان در کمیسیون گردشگری و ریاست شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: قبرستان دارالسلام شیراز بعد از گورستان وادی السلام در نجف اشرف و بقیع در مدینه منوره سومین قبرستان قدمت دار جهان اسلام است.

وی ادامه داد: نخستین قبری که در آن قرار گرفته به سال ۲۴ هجری در زمان حیات پیامبر اکرم (ص) باز می‌گردد و این قبرستان از منظر ملی، معنوی و هنری در کشور بی نظیر است و مدفن بسیاری از علما، بزرگان و مفاخر شهر شیراز از صدر اسلام تا نیم قرن پیش است.

عضو کمیسیون گردشگری و زیارت شورای شهر تصریح کرد: هرچند این قبرستان در سالیان متمادی مورد بی توجهی و بی مهری سایر مسئولین قرار گرفته است اما شورای ششم باید با تمام توان از این گنجینه بزرگ تاریخی مذهبی حمایت و جهت بازسازی آن گام بلندی بردارد.

وی در ادامه با در نظر گرفتن پتانسیل‌های این مجموعه و استفاده متناسب از آنها در زمینه, علمی، هنری، فرهنگی و مهم‌ترین آنها جذب توریسم و معرفی جهانی این مجموعه خواستار همکاری سایر ارگان‌های متولی همچون استانداری، شورای شهر، شهرداری، میراث فرهنگی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار