رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی عامل مزاحمت شاکیه توسط همسر سابقش در فضای مجازی خبر داد.
کد خبر: ۹۸۹۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶ 30 August 2021

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع ‌رسانی پلیس فتا؛ سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: به دنبال مراجعه خانمی جوان و ارائه مرجوعه قضایی به این پلیس که مدعی شده بود فردی ناشناس در فضای مجازی با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام و درج تصاویر از وی باعث اختلافات خانوادگی برای او شده است، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس‌فتا قرار گرفت.

سرهنگ سلیمانی گفت: پس از حضور شاکیه، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضایی تشکیل شد و با ثبت اظهارات وی، جمع‌آوری مدارک و مستندات پرونده توسط کارشناسان پلیس فتا، سرانجام متهم که همسر سابق شاکیه بود، دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ابتدا متهم منکر بزه ارتکابی شد؛ ولی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصاء شده توسط کارشناسان این پلیس به ‌ناچار لب به اعتراف گشود.

این مقام سایبری گفت: در بازجویی اولیه انجام‌شده، متهم عنوان داشت دلیل ارتکاب این جرم، دشمنی و کینه‌ای که از شاکیه داشته باعث شده بود که تصاویر خصوصی ایشان را به قصد بدنام کردن وی در فضای مجازی انتشار دهد.

وی گفت: کاربران فضای مجازی باید بدانند برابر قانون هرگونه توهین، اهانت و یا پخش تصاویر شخصی افراد در فضای مجازی جرم محسوب شده وعواقب جبران ناپذیری برای فرد به همراه دارد، لذا رعایت اخلاق در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی امری مهم محسوب می‌شود.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

برچسب ها: جرائم ، سایبری ، همسر سابق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار