حضور هشت کشتی گیر فارسی در ۶ وزن از ۱۰ وزن اعزامی به رقابت های جهانی نشان دهنده استعدادهای ناب این رشته در مهد کشتی فرنگی ایران است و سالهاست این رشته در بین سایر رشته ها رشته نمره قبولی گرفته است.
کد خبر: ۹۹۰۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 01 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:  حضور هشت کشتی گیر فارسی در ۶ وزن از ۱۰ وزن اعزامی به رقابت های جهانی نشان دهنده استعدادهای ناب این رشته در مهد کشتی فرنگی ایران است و سالهاست این رشته در بین سایر رشته ها رشته نمره قبولی گرفته است.

این امر بیانگر نگاه تخصصی به این رشته است که در تعدادی از رشته های فارس همچنان مغفول مانده و باید همچ.ن کشتی نگاه تخصصی در دیگر رشته ها جایگزین نگاه رفاقتی و غیر تخصصی شود.

خوزستان دیگر استانی است که آنها هم هشت سهمیه دارد تا اردوی تیم ملی کشتی در انحصار این دو استان باشد.

وزن ۵۵ کیلوگرم، قهرمان جوان جهان

امیر رضا ده بزرگی کشتی استان فارس است که در وزن ۵۵ کیلو گرم به روی کشتی می رود، این کشتی گیر جوان ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ مدال طلای جوانان جهان را بر گردن آویخت و به نظر می رسد با آمادگی و روحیه ای که دارد در این وزن نفر اول مسابقات جهانی ۲۰۲۱نروژ باشد هر چند سجاد عباس‌پور از مازندران نیز در این وزن به اردو دعوت شده است.

وزن ۶۳ کیلوگرم ، دلخانی شانس اول

میثم دلخانی دیگر کشتی گیر فارس است که در وزن ۶۳ کیلوگرم کشتی می گیرد ، این کشتی گیر جوان که ۲۵ سال سن دارد تاکنون مدال طلای امیدهای جهان و آسیا را در سال ۲۰۱۹، مدال برنز جوانان جهان (۲۰۱۶) نشان برنز جوانان آسیا (۲۰۱۵) و مدال برنز نوجوانان آسیا در سال ۲۰۱۳ ، مدال برنز بزرگسالان آسیا درسال ۲۰۲۰ دهلی نو را در کارنامه دارد که باید در این وزن به مصاف علی رضا نجاتی از قم برود که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت هر چند مقامی کسب نکرد،

همچنین ایمان محمدی از خوزستان دیگر کشتی گیری است که در این وزن حضور دارداما با توجه سوابق درخشان کشتی گیر شیرازی به نظر می رسد شانس وزن ۶۳ کیلوگرم برای پوشیدن دو بنده تیم ملی نسبت به نجاتی المپیک رفته و دیگر حریفش بیشتر باشد.

قهرمان المپیک و وزن۶۷ کیلوگرم

محمدرضا گرایی دارنده مدال المپیک ۲۰۲۰ توکیو حرف اول در وزن ۶۷ کیلوگرم می زند هر چند مدت هاست زانوی این کشتی گیر جوان و توانمند شیرازی دچار عارضه شده اما با این وجود به روی تشک می رود تا تعصب خود را نسبت به کشورش نشان دهد، محمد جواد رضایی از قم دیگر کشتی گیر دعوت شده در این وزن است ، اگر اتقاق خاصی رخ ندهد و مصدومیت زانوی گرایی تشدید نشود باید شاهد مبارزه او در پیکارهای جهانی نروژ باشیم.

کار سخت مختاری در وزن ۷۲ کیلوگرم

در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا مختاری دیگر کشتی گیر شیرازی است که به تیم ملی دعوت شده است او، نشان نقره نوجوانان جهان ، مدال برنز بین المللی صربستان و مدال طلای جام جهان پهلوان تختی در شیراز را در ویترین افتخارات خود دارد اما در این وزن باید با امیر عبدی از قم مباره کند و به نظر می رسد کار سختی در این وزن برای حضور در مسابقات جهانی داشته هر چند انگیزه زیادی دارد.

شاهین المپیک شانس اول وزن ۷۷ کیلوگرم

اما در وزن ۷۷ کیلوگرم محمدعلی گرایی کشتی گیر شیرازی که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو با اجرای فن سنجاب پرنده لقب شاهین المپیک از سوی اتحادیه جهانی کشتی کسب کرد همچنان حرف اول را در این وزن می زند هر چند او در المپیک با وجود شایستگی هایی که داشت دستش از مدال ارزشمند المپیک ۲۰۲۰ توکیو کوتاه ماند.

از نکات قابل توجه وزن ۷۷ کیلو گرم، محمدعلی گرایی باید با محمدحسین آزرم دخت دارنده نشان بزنز جوانان جهان در روسیه و پرهام قنبری هر دو از فارس مبارزه کند که به نظر می رسد شانس گرایی برای حضور در مسابقات جهانی نروژ بیشتر باشد.

۱۳۰ کیلوگرم ،فارس همچنان پشت درهای ملی

اما در وزن ۱۳۰ کیلوگرم پارسا نظری از فارس برای چندمین بار است که به اردوی تیم ملی دعوت می شود و در مسابقات جام بین المللی جهان پهلوان تختی شیراز نشان نقره گرفته است، باید با امین میرزازاده از خوزستان که در المپیک ۲۰۲۰ توکیو حضور داشت اما مقامی کسب نکرد و همچنین با علی اکبر یوسفی از مازندران ، امیر قاسمی منجزی از خوزستان و امیر محمد بیات از مازندران مبارزه کند.

دومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ روزهای ۱۲ تا ۲۵ شهریورماه در خانه کشتی شهید مصطفی صدرزاده تهران برگزار می‌شود.

مسابقات جهانی ۲۰۲۱ نروژ

رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهرماه ۱۴۰۰ در شهر اسلو پایتخت کشور نروژر برگزار می‌شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار