شه‌دوست شیرازی افزود: استان فارس همچنین در زمینه گردشگری مذهبی و ادبی یکی از قطب‌های کشور است که باید با کمک همه فعالان حوزه گردشگری برای رونق آن تلاش شود.
کد خبر: ۹۹۱۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶ 04 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: محمود فخری در نشست روسای صنف دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری کشور که در شیراز برگزار شد، گفت: ویروس کرونا لطمه زیادی به صنعت گردشگری وارد کرد و این امر سبب شد حدود ٧٠ درصد از دفاتر خدمات گردشگری در فارس تعطیل و یا نیمه تعطیل و حدود ٩٠ درصد از بانوان شاغل در این دفاتر بیکار شوند.

او با بیان اینکه نشست روسای صنف دفاتر خدمات گردشگری برای ارائه راهکار و پیشنهاد‌های برون رفت از وضع موجود برگزار شده است، افزود: مطالب مطرح شده در این نشست که شامل راهکار‌هایی همچون ارائه تسهیلات کم بهره به دفاتر، بخشودگی مالیاتی و حمایت از تشکل‌های بخش خصوصی است در قالب بیانیه تنظیم و به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داده می‌شود.

هادی شه‌دوست شیرازی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس نیز اظهار کرد: استان فارس و شهر مقدس شیراز سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی در گردشگری مذهبی، فرهنگی تاریخی، ادبی، طبیعی و سلامت است که در همه این زمینه‌ها ظرفیت‌ها و فرصت‌های بسیاری را دارد.

او به میهمان‌نوازی استان فارسی‌ها و شیرازی‌ها اشاره کرد و ادامه داد: در ایام بیماری منحوس کرونا آسیب‌های جدی را متحمل شده است که باید با برنامه‌ریزی برای بسته‌های تور‌های داخلی از ظرفیت گردشگران داخلی استفاده کنیم.

این مقام مسئول ابراز کرد: استان فارس مظهر همدلی و اتحاد بین بخش دولتی و خصوصی است که می‌تواند الگوی تمام کشور در این زمینه باشد.

شه‌دوست شیرازی افزود: استان فارس همچنین در زمینه گردشگری مذهبی و ادبی یکی از قطب‌های کشور است که باید با کمک همه فعالان حوزه گردشگری برای رونق آن تلاش شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار