دبیر هسته مطالبه گری خواهران بسیج دانشجویی فارس با اشاره به اهمیت شفاف بودن عملکرد شورا گفت: مبهم بودن ملاک‌ها و توضیح ندادن آن اعتماد مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد.
کد خبر: ۹۹۱۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 04 September 2021

تابناک فارس به نقل از خبرگزاری دانشجو: مائده صفرپور، دبیر هسته مطالبه گری خواهران بسیج دانشجویی فارس پیرامون مطالبات بسیج دانشجویی نسبت شورای شهر شیراز گفت: از مطالبات بسیج دانشجویی شفافیت در مسائل مالی و هزینه‌هایی که در زمان انتخابات خرج شده هست، که نماینده‌ها باید این مسئله را اعلام کنند.

 

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر باید به صورت شفاف درخصوص ملاک‌ها و چگونگی انتخاب و گزینش کاندید‌های شهرداری و روند آن تا پایان انتخاب شهردار توضیح دهند؛ مبهم بودن ملاک‌ها و توضیح ندادن آن اعتماد مردم را تحت الشعاع قرار می‌دهد.


این دانشجوی فعال مطالبه گری با اشاره به جلسه‌ی شب گذشته‌ی انتخاب شهردار در حسینیه با حضور پدرخوانده ها، تشریح کرد: باید مشخص شود که ملاک رای گیری اعضای شورای شهر به ۵ نفر چی بوده و توضیح دهند که جلسه‌ی شب گذشته با حضور چهره‌های خاص چقدر در رأی‌ها موثر بوده و چرا که در نهایت آرای ۵ نفر به ۳ نفر در اون شب تغییر می‌کند.

 

وی با اشاره به صحبت‌های افسانه خواست خدایی، عضو هئیت رئیسه شورای شهر شیراز با بیان اینکه جلسه‌ی هیئت حسینیه در راستای هم افزایی بوده است، گفت: در جلسات ۳ روزه اعضای شورای شهر شیراز برای معرفی شهردار، که به صورت علنی و در دو نوبت صبح و بعداز ظهر برگزار شد، ۲۲ نامزد پیشنهادی به ارائه برنامه‌ها و پاسخگویی به سوالات اعضای شورا پرداختند.

 

وی ادامه داد: خواست خدایی در این جلسه بیان کرد در نهایت از بین پنج گزینه‌ای که به مرحله پایانی رسیدند، سه نامزد انصراف دادند و اعضای شورا از بین آقایان علی حسین رعیتی فرد و سید احسان اصنافی، اصلح‌ترین فرد را از دیدگاه خود انتخاب کردند.


این فعال دانشجویی با ارشاره به صحبت‌های خواست خدایی تصریح کرد: پس از رای گیری نهایی، آقای سید احسان اصنافی با ۸ رای موافق اعضای شورا به عنوان شهردار منتخب به وزارت کشور معرفی شد.


صفر پور به نقل از صحبت‌های منتخب مردم در دور ششم شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: مدارک شهردار منتخب به وزارت کشور ارسال شد و طبق پیگیری‌های صورت گرفته مراحل احراز صلاحیت وی در وزارت کشور درحال انجام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار