رحیم عزیزی با بیان اینکه این شهرستان با کمبود شدید آب و با وضعیت بحرانی آب روبروست، اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیاد تأمین آب در ارسنجان با پیگیری‌های اداره آبفای این شهرستان از بودجه سالانه آبفای استان فارس و استانداری مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.
کد خبر: ۹۹۱۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۹ 05 September 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: رحیم عزیزی  با بیان اینکه این شهرستان با کمبود شدید آب و با وضعیت بحرانی آب روبروست، اظهار کرد: با توجه به مشکلات زیاد تأمین آب در ارسنجان با پیگیری‌های اداره آبفای این شهرستان از بودجه سالانه آبفای استان فارس و استانداری مبلغی بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

فرماندار ارسنجان افزود: مبلغ یاد شده برای حفر، تجهیز و تعویض شبکه آب آشامیدنی این شهرستان هزینه خواهد شد.

این مقام مسئول بیشترین معضل کم آبی ارسنجان را در منطقه دهستان شورآب این شهرستان دانست و بیان کرد: هم اکنون آبرسانی در برخی از نقاط این شهرستان بوسیله تانکرهای سیار و بصورت جیره بندی آب در بین روستاها انجام می‌شود.

۷.۶ میلیارد تومان برای تامین آب ارسنجان اختصاص داده شد

عزیزی ابراز امیدواری کرد: امید است با پایان یافتن تابستان این وضعیت بهبود پیدا کند.

رئیس شورای اداری ارسنجان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر تقسیمات کشوری در بخش‌های این شهرستان یادآور شد: ارسنجان با توجه به گستردگی قابلیت استقرار سه بخش دارد اما متأسفانه به دلیل اختلافات قومی و تنش‌های اجتماعی بین دهستان شور آب و خبریز عملاً تا به الان بخش شدن یکی از این دو دهستان عملیاتی نشده است.

فرماندار ارسنجان اضافه کرد: استانداری نیز اضافه شدن یک بخش دیگر به این شهرستان را منوط به پایان یافتن اختلافات و حل شدن مسائل بین این دو دهستان دانسته است که امید می‌رود در آینده نزدیک با همکاری نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی شاهد ارتقای این شهرستان با اضافه شدن یک بخش دیگر باشیم.

او به مشکلات بیمارستان ۳۲ تخت خوابی این شهرستان نیز گریزی زد و گفت: بیمارستان فعلی این شهرستان با ۳۲ تختخواب در واقع یک درمانگاه بزرگ و فاقد امکانات درمانی به روز است.

عزیزی بر لزوم تسریع بیشتر در ادامه روند احداث بیمارستان جدید در این شهرستان تاکید کرد و گفت: بیمارستان جدید این شهرستان با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات اجرایی آن لاک پشتی و بسیار کند است.

وی لازمه سرعت بخشی این پروژه را در گروی تزریق اعتبارات دانست.

فرماندار ارسنجان در خاتمه به پروژه احداث محور دوبانده خفر،، سروستان، خرامه و ارسنجان نیز اشاره کرد و گفت: این پروژه که هم اکنون از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است از محور ارسنجان سعادت شهر وارد اتوبان می‌شود و با این اقدام ۱۵۰ کیلومتر مسافت مسافران به سمت استان‌های شمالی کشور کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه عملیات احداث این محور دو بانده تا خرامه انجام شده است، عنوان کرد: از متولیان راه استان تقاضا داریم نسبت به سرعت بخشی به اتمام این محور تلاش جدی داشته باشند.

شهرستان ارسنجان با جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر در ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: کمبود آب ، ارسنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار