رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: با فرارسیدن فصل برداشت انار، پیش‌بینی می‌شود ۱۸ هزار تن انار از از انارستان‌های این شهرستان برداشت شود.
کد خبر: ۹۹۱۶۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 06 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:  ارسلان صالحی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خفر گفت: شهرستان خفر از اولین نقاط استان فارس است که‌ محصولات کشاورزی خود را به صورت نوبرانه برداشت و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند.

او با بیان اینکه این شهرستان از دیرباز یکی از قطب‌های تولید انار در استان فارس بوده است، اظهار کرد: سطح زیر کشت این محصول در شهرستان خفر ۲هزار هکتار است که از این میزان، ۱۷۰۰هکتار بارور و ۳۰۰ هکتار غیر بارور است.

صالحی بیان کرد: برداشت محصول انار خفر از نیمه شهریور آغاز می شود و تا پایان آذر ماه ادامه دارد و معروفترین ارقام انار در شهرستان خفر، کِدور، ربّاب، می‌خوش و شیرین است.۸۰ درصد این محصول به صورت درجه یک و برای تازه‌خوری به بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه و ۲۰ درصد مابقی به صورت درجه دو و برای تهیه رب انار استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی خفر گفت: با توجه به نبود صنایع تبدیلی و بسته‌بندی در این شهرستان،انار تولیدی این منطقه به مرکز استان و سایر استان‌ها از جمله تهران و اصفهان و کشورهای حوزه خلیج فارس ارسال می شود.

صالحی ادامه داد: با توجه به قابلیت‌های شهرستان خفر برای تولید انار و همچنین به دلیل کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، بسیاری از کشاورزان این شهرستان با ایجاد باغ‌های انار به تولید این محصول روی آورده‌اند.

برچسب ها: برداشت ، انار ، خفر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار