هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق در باغی در سپیدان و هفت دستگاه دیگر در باغ‌های شهرستان اقلید استان فارس کشف شد.
کد خبر: ۹۹۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۰ 07 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان در این باره گفت: هشت دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ احمد فداکار بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه های استخراج ارز دیجیتال قاچاق در یکی از باغات شهرستان سپیدان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی با مرجع قضایی، ماموران به محل اعزام و در بازرسی از این باغ موفق شدند هشت دستگاه ماینر قاچاق که مالک آن اقدام به استخراج ارز می‌کرد کشف کنند.

فرمانده انتظامی سپیدان با اشاره به اینکه ارزش این دستگاه‌ها توسط کارشناسان یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: مالک این دستگاه‌ها شناسایی شده است و دستگیری وی در دستور کار قرار دارد.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در ۸۰ کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.

کشف هفت دستگاه ماینر قاچاق در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید نیز گفت: هفت دستگاه استخراج ارز دیجیتال که به صورت غیرمجاز در حال بهره برداری بود در این شهرستان کشف شده است.

سرهنگ مراد صارمی افزود: در پی گزارش مردمی مبنی بر اینکه فردی در باغ خود به صورت غیرمجاز اقدام به استخراج ارز دیجیتال می‌کند، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آن باغ موفق شدند هفت دستگاه ماینر قاچاق را کشف کنند.

فرمانده انتظامی اقلید با بیان اینکه کارشناسان ارزش این دستگاه‌ها را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

شهرستان اقلید در فاصله ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.



برچسب ها: کشف ، ماینر ، غیرمجاز ، سپیدان ، اقلید
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار