سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نرخ مصوب بلیت هواپیما برای مراسم اربعین ۱۴۰۰ در مسیر رفت و برگشت تا سقف قیمت پنج میلیون تومان تایید شد.
کد خبر: ۹۹۲۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳ 08 September 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: «محمد حسن ذیبخش» درباره ‌نرخ پروازهای اربعین، افزود: با توافقی که بین سازمان هواپیمایی و شرکت‌های هواپیمایی انجام شد سقف قیمت بلیت رفت و برگشت هواپیما در مسیرهای منتهی به عراق تا سقف قیمت پنج میلیون تومان تعیین شد.

وی ادامه داد: از امروز این نرخ به به همه شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است و همه شرکت های هواپیمایی موظف به فروش بلیت در محدوده قیمت اعلام شده هستند.

ذیبخش تاکید کرد: این قیمت گذاری برای پروازهای از تاریخ ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهراست و قبل و بعد از آن، فروش بلیت بر اساس نرخ‌های قبلی است.

به گفته ذیبخش امسال برای پرواز در مسیرهای نجف و بغداد ۴۰۰ پرواز در نظر گرفته شده است و اعزام زایران از فرودگاه‌های ۶ استان خواهد بود.

به گزارش ایرنا برای جابه‌جایی این ۳۰ هزار نفر زوار، ۴۰۰ سورتی پرواز در قالب ۲۰۰ پرواز رفت و ۲۰۰ پرواز برگشت تدارک دیده شده است.

فرودگاه‌های امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، تبریز، اصفهان و اهواز برای پروازهای اربعین اعلام آمادگی کرده اند.

عراق امسال ویزایِ فرودگاهی صادر نمی‌کند و بر اساس سیاست دولت این کشور، به ایران ۳۰ هزار سهمیه بیشتر داده نمی‌شود که همین سهمیه هم موکول به چند شرط از جمله به همراه داشتن برگه پی. سی. آر منفی برای ورود به عراق است.

اکنون قیمت بلیت پرواز تهران- نجف با شرکت های هواپیمایی ایرانی در دامنه قیمتی چهار تا ۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد و سفر با ایرلاین خارجی از ایران به عراق از کف قیمتی ۱۵ میلیون تا ۱۷ میلیون و ۵۳۸ هزار تومان است.



برچسب ها: بلیت ، پرواز ، اربعین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار