بیماری قارچ سیاه که هفته گذشته تقریبا ۱۲ نفر را در استان فارس درگیر کرد، بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که دچار نقص سیستم ایمنی هستند و از آنجا که مبتلایان به کرونا، کورتن دریافت می‌کنند و این دارو سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، لذا مبتلایان به کرونا بیشتر در معرض خطر ابتلا به قارچ سیاه هستند.
کد خبر: ۹۹۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۱ 11 September 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره اظهار داشت: بیماری قارچ سیاه که هفته گذشته تقریبا ۱۲ نفر را در استان فارس درگیر کرد، بیشتر افرادی را درگیر می‌کند که دچار نقص سیستم ایمنی هستند و از آنجا که مبتلایان به کرونا، کورتن دریافت می‌کنند و این دارو سیستم ایمنی را تضعیف می‌کند، لذا مبتلایان به کرونا بیشتر در معرض خطر ابتلا به قارچ سیاه هستند.

عبدالرسول همتی ادامه داد: قارچ سیاه به طور طبیعی در محیط رشد می‌کند و به تنهایی شاید چندان مشکل‌ساز نباشد، اما در افراد مبتلا به کرونا با هدف قرار دادن سیستم ایمنی و درگیر کردن سینوس‌ها می‌توانند به مرگ هم منجر شوند.

امکان شیوع پیک ششم در پاییز

وی ضمن درخواست از مردم به جهت رعایت نکات بهداشتی و پرهیز از حضور در تجمعات نسبت به رسیدن پیک ششم نیز هشدار داد و افزود: پیک پنجم کرونا که یکی از سخت‌ترین پیک‌ها بود این روزها روند نزولی خود را طی می‌کند و متوسط فوتی‌های ناشی از آن روزانه حدود ۲۲ تا ۲۳ نفر است، اما باید هشیار باشیم که با ورود به فصل پاییز، آغاز سرما و شیوع سرماخوردگی و آنفلوآنزا، ممکن است پیک ششم نیز از راه برسد.

معاون بهداشت دانشگاه اظهار داشت: با توجه به روند افزایشی تزریق واکسن انتظار می‌رود پیک ششم به اندازه پیک پنجم قدرت نداشته باشد اما در عین حال مراقبت‌ و پیشگیری حرف اول را می‌زند.

همتی در ادامه این گفتگو درباره نحوه واکسیناسیون و رکورد استان فارس در تزریق واکسن، عنوان کرد: خوشبختانه با ورود محموله‌های جدید واکسن به کشور و کاهش سن تزریق، روند واکسیناسیون به خوبی در استان در حال انجام است و اگر با همین سرعت پیش برویم تا دو ماه آینده کل جامعه هدف حداقل با تزریق یک دز واکسینه خواهند شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، ممنوعیت تزریق واکسن کرونا تنها برای افراد زیر ۱۸ سال وجود دارد، گفت: تا کنون در سطح استان به بیش از دو میلیون نفر، واکسن تزریق شده است و پنج‌شنبه گذشته با تزریق ۱۰۸ هزار دز در یک روز رکورد تازه‌ای را به ثبت رساندیم که در صورت تامین به‌موقع واکسن، قادر به شکستن این رکورد نیز هستیم.

این مقام مسوول از فعالیت ۵۴ مرکز تزریق واکسن در استان و ۱۴ مرکز در شیراز خبر داد و گفت: از این میان یک مرکز(حسینیه ثارالله) نیز به صورت شبانه‌روزی در خدمت مردم است.

برچسب ها: کرونا ، واکسن کرونا ، قارچ ، مرگ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار