فردی که از طریق نرم افزار رسید ساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد دستگیر شد.
کد خبر: ۹۹۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۷:۰۰ 12 September 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: خانمی جوان به پلیس فتا فارس مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک عدد گوشی موبایل هوشمند به ارزش ۴۰۰ میلیون ریال در یکی از سایت‌های واسطه‌گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است.

سرهنگ حشمت سلیمانی اظهار داشت: کارشناسان در بررسی‌‎های تخصصی مطلع شدند خریدار ضمن برقراری تماس با شاکی و ارسال یک رسید بانکی از طریق شبکه‌های اجتماعی مدعی می‌شود که وجه کالا معادل ۴۰۰ میلیون ریال به حساب فروشنده واریز کرده است و از شاکی می‌خواهد کالای مورد نظر را از طریق پیک موتوری برایش ارسال کند، ولی پس از گذشت چند ساعت متوجه می‌شود که پولی به حسابش واریز نشده است و مورد کلاهبرداری قرار گرفته است.

وی افزود: کارشناسان با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند متهم را شناسایی و وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان فارس ادامه داد: متهم در بازجویی اولیه منکر بزه انتسابی شد، ولی پس از مواجهه شدن با مستندات و مدارک جمع آوری شده از سوی کارشناسان به جرم خود اعتراف کرد.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهم با این شگرد اقدام به کلاهبرداری ۸۰۰ میلیون ریال از ۲ نفر دیگر کرده بود، عنوان داشت: شهروندان می‌بایست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

وی از مردم خواست هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار