فرامرز نوعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند: تا پایان مهر ماه بیش از ۲۸ هزار تن خرما در این شهرستان برداشت می‌شود که میانگین تولید سالیانه ۸ تن در هکتار است که یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در استان فارس است.
کد خبر: ۹۹۳۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 12 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: یکی از محصولاتی که در شهرستان فراشبند فصل برداشت نوبرانه آن آغاز شده خرما است که در این شهرستان نخل‌های زیادی در منازل و یا در حاشیه شهرها و مزارع سر به فلک کشیده، تا بتواند چرخ اقتصادی زندگی مردم را به حرکت درآورد.

فرامرز نوعی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت خرمای زاهدی از ۳۵۰۰ هکتار از نخلستان‌های این شهرستان از نیمه دوم شهریور آغاز شده وپیش بینی می‌شود تا اواخر آبان ماه ادامه داشته باشد.

او افزود: تا پایان مهر ماه بیش از ۲۸ هزار تن خرما در این شهرستان برداشت می‌شود که میانگین تولید سالیانه ۸ تن در هکتار است که یکی از قطب‌های مهم تولید این محصول در استان فارس است.

نوعی افزود: خرمای تولیدی در شهرستان عمدتاً از نوع زاهدی، کبکاب، و ... استکه علاوه بر نیاز داخلی به دیگر نقاط استان فارس از جمله تهران اصفهان کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

برچسب ها: برداشت ، خرما ، فراشبند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار