مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز گفت: برداشت زیتون از سطح ۱۳۰ هکتار باغ‌های شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۳۰ تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود.
کد خبر: ۹۹۳۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۹ 15 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علیرضا بصیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز تصریح‌کرد: ارقام غالب موجود در شهرستان، کنسروالیا، فیشمی، زرد زیتون وشیراز و طول دوره فصل رشد از اول بهار تا پایان تابستان است.

او با بیان اینکه برداشت زیتون از سطح ۱۳۰ هکتار باغ‌های شهرستان آغاز شده است و پیش بینی می‌شود امسال بالغ بر ۱۳۰ تن محصول تولید و روانه بازار مصرف شود، افزود: زمان برداشت زیتون کنسروی درشهریورماه وزیتون روغنی در آبان‌ماه است که ۸۰ درصد به‌منظور تهیه کنسرو برداشت می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نی ریز خاطرنشان کرد: فرآوری برای کنسرو، روغن کشی و تهیه ترشی، با "سود" و "دستی" انجام و به شهرستان‌های اطراف از جمله فسا وسروستان ارسال می‌شود.

بصیری همچنین یادآورشد: عملیات باغی در قالب طرح اصلاح، بهسازی و توسعه باغ‌های زیتون همه‌ساله با تخصیص اعتبار دولتی در شهرستان انجام می‌شود که به عنوان نمونه می‌توان به عملیات پیوند، تغذیه و هرس اشاره کرد.

برچسب ها: برداشت ، زیتون ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار